مقالات تخصصی

آجر نسوز نما سفید محبوب ترین آجر نما

آجر نسوز نما سفید

آجر نما نسوز سفید از محبوب ترین انواع آجر نما می باشد. این نمونه آجر علاوه بر نمای بیرونی ساختمان برای دکوراسیون داخلی نیز بهترین آجر نمای ساختمان محسوب می شود. زیرا با انواع آجر نما در رنگهای دیگر سازگار می باشد و در کنار انواع سبکهای دکوراسیون داخلی می درخشد.

با اینکه، کاربرد آجر در اسکلت سازه‌ بسیار کمتر از گذشته می باشد و معمولا از متریالهای سبک و جدید استفاده می شود، اما همچنان آجر در رتبه اول متریالهای پر فروش قرار دارد. و اجرای آجر نمای ساختمان در نمای بیرونی و داخلی هر روز رو به گسترش و افزایش است.

آجر نسوز سفید

آجر نسوز سفید با توجه به استحکام و دوامی که دارد، مناسب ترین آجر نمایی است که در طراحی نمای خارجی ساختمان ها کاربرد دارد. از این نوع آجر نما سفید در نمای خارجی آپارتمان های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و… استفاده می شود.

آجر نسوز سفید دو نوع دارد:

  • آجر نما سفید صدفی: سطح آجر یکدست است و خال کمی دارد.
  • آجر نسوز سفید سیمگون: خال زیادی دارد که باعث می شود سطح آن یکدست نباشد.

نحوه تولید آجر نسوز سفید

برای تهیه آجر سفید نسوز از خاک کائولن استفاده می شود. کائولن (خاک چینی) در تولید انواع چینی، سرامیک و آجر نما سفید کاربرد ویژه ای دارد.

این خاک در مناطق خراسان جنوبی و آذربایجان غربی با کیفیت خوبی یافت می شود. البته میتوان گفت کائولن در اکثر مناطق کشور عزیزمان موجود است اما کیفیت کمتری نسبت به دو نقطه ذکر شده دارند.

از لحاظ تولید، خاک سفید این محصول باید دارای آهن و اکسید فلزهای دیگر مانند اکسید آهن، منگنز، تیتانیوم به میزان خیلی کم باشد. تا موجب بوجود آمدن رنگ طوسی یا سفید گردد.

اگر خاکی حاوی این عناصر نباشد موجب سستی آجر میشود. در اینجا چالشی بوجود می آید. آجر هم باید دارای مقاومت و استحکام باشد و هم عاری از عناصر فلزی باشد. لذا برای تولید آجر نسوز سفید دقت و دانش زیادی مورد نیاز است.

آجرنما نسوز سفید برای پخت در کوره به حرارت زیادی نیاز دارد. این درجه حرارت چیزی در حدود 1250 تا 1280 درجه می باشد.

جنس کوره در سفیدی آجر تاثیر بسزایی دارد. نکته دیگر که قابل تامل است اینکه آهک (هیدروکسید کلسیم) که از کانی هایی ست که نباید در آجر موجود باشد، به رنگ سفید است.

اگر آهک در آجر سفید وجود داشته باشد، به دلیل همرنگی با آجر دیده نمیشود. ولی مدتی بعد این کد رنگ آجر دچار مشکلاتی خواهد شد. بنابراین در زمان تولید باید از دانش، دقت و تخصص مورد نیاز استفاده شود.

آجر نسوز نما سفید

طیف رنگی آجر نسوز سفید

آجر نسوز سفید در رنگ‌هایی مانند آجر سفید دانه‌دار ، آجر سفید متمایل به طوسی و آجر نمای سفید صدفی تولید و عرضه می‌شود . امروزه به جای آجر نسوز سفید ، بیشتر از آجر دکوراتیو با رنگ سفید استفاده می‌شود . این آجر برای نمای بیرونی ساختمان بسیار زیبا و چشم‌نواز است . همچنین در دکوراسیون داخلی نیز از آن بسیار استفاده می‌شود .

ویژگی های آجر نسوز نما سفید

  •  مقاومت بالای این نمونه آجر، سبب طول عمر آنها می گردد. در نتیجه اجرای آجر نما سفید در نمای بیرونی ساختمان سبب دوام و زیبایی نمای ساختمان خواهد شد. و تا سالها ساختمان نمایی زیبا و بی نظیر خواهد داشت و نیازی به تعمیر و بازسازی نمای ساختمان نمی شود.
  •  ماهیت اصلی آجر نسوز سبب می شود تا نوعی عایق محسوب شود و از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می کند. و در حال حاضر که مردم سراسر دنیا هزینه های گزافی بابت انرژی، متحمل می شوند؛ شاید تنها همین گزینه، می تواند مُهر تاییدی بر انتخاب آجر نما نسوز سفید، به عنوان بهترین نمای ساختمان شود.
  •  از مهمترین ویژگی های محصولات کارخانه آجر دوران ، رنگ یکنواخت آجر نما در تولید انبوه می باشد. این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و علاوه بر آن کنترل کیفی مکانیزه محصولات، تثبیت رنگ محصولات را تضمین می کند. به همین سبب حتی با گذشت چند سال از زمان اجرای آجر نمای ساختمان، هیچ تغییر رنگی در آنها مشاهده نمیشود.
  •  محصولات کارخانه آجر دوران، با استفاده از ملات به راحتی به سطوح می چسبند و امکان جدا شدن آنها وجود ندارد و نمای ساختمان تا سالها حفظ خواهد شد.
  •  آجر نما نسوز سفید کارخانه دوران، ضد شوره می باشد. همچنین در مناطق با رطوبت بالا، به رو ی سطح آن جلبک ایجاد نمیشود.
  •  وزن این نمونه آجر بسیار سبک است و نیازی به سازه ی نگهدارنده ی مجزا ندارند.

طراحی نمای ساختمان با آجر نما نسوز

طراحی نمای ساختمان یکی از مهم ترین بخشهای ساخت و ساز هر مکانی می باشد. در طراحی نمای ساختمان لازم است، علاوه بر بودجه و سلیقه کارفرما، به شرایط آب و هوایی منطقه، استحکام متریال نما در زمان و زیبایی آن توجه ویژه داشت. در میان متریال های مختلف نما کاری ساختمان، آجر نما نسوز سفید به سبب سادگی، زیبایی، سازگاری با انواع متریال دیگر، قیمت مناسب، دوام و استحکام در طول زمان و سهولت در نصب از طرفداران زیادی برخوردار است.

برای طراحی نمای ساختمان، استفاده از ساده ترین و زیباترین آجر نما نسوز، بهترین انتخاب خواهد بود. البته جالب است بدانید در زمان اجرای آجر نسوز سفید، به دقت و ظرافت زیادی نیاز است، و همین امر سبب جذابیت و برتری نمای آجر نسوز سفید می گردد.

کاهش هزینه های مصرف انرژی فسیلی با نمای سفید

آجر نمای سفید نسوز ، آجری با ساختار حرارتی بالا و دارای مقاومت و ماندگاری زیاد است . این آجر مصرف سوخت های فسیلی را کاهش می دهد . برای نگهداری این محصول نیازی به هزینه اضافی نیست . امکان انواع طرح‌ها و سبک‌های معماری با این آجرنما وجود دارد، باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شود، کاملاً قابل اطمینان و مطمئن است .

آجر نمای سفید نسوز در ترکیب با رنگ‌های دیگر باعث زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر نما می‌شود و در برابر تمام شرایط آب و هوایی کاملاً مقاوم است. ایـن رنگ در معماری نمایانگر شروعی دوباره است. گرچـه ایـن رنـگ به صورت یک ساختارآکروماتیک توجه را بـه میـزان قابـل ملاحظه جلب نمی کند، اما چون احساس امنیت و شوق و سرزندگی را در ذهن ایجاد می کند در طراحی مدرن بسیار پرکاربرد می باشد.

به صورت کلی رنگ ســفید در طراحی معماری احســاس صلــح و آرامــش، راحتــی و امیــد را بــه ارمغــان مــی آورد. نمای سفید ساختمان از افزایش گرمای داخل ساختمان جلوگیری می کند زیرا منعکس کننده خوبی برای گرما است. بنابراین، در مناطق کویری و سایر مناطق گرم، برای خنک‌تر نگه داشتن خانه، استفاده از رنگ سفید بیرونی ساختمان و پوشش‌های سفید برای سقف ضروری است.

کاربرد آجر نسوز نما سفید

زیبایی و جذابیت نما دارای اهمیت فراوانی است . بنابراین آجر نما نسوز سفید یکی از گزینه های زیباسازی نما به شمار می آید . برخی از پیمانکاران برای نمای ساختمان هم در دکوراسیون داخلی و هم برای نمای کلی ساختمان کمک می گیرند . رنگ سفید آجر نسوز باعث ایجاد یک فضای دلپذیر و باز در منزل می گردد . البته گاهی برای پیاده روها و کف سازی می توان از آجر سفید نسوز نما استفاده کرد .

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که پس از دیدن نمای آجر نسوز نما سفید احساس خوبی بدست آورید . دیوار آجری سفید بهترین گزینه برای نمای دکور می باشد . ماندگاری بالا و سبک عامه پسند در پس زمینه رنگ سفید خود نمایی می کند . بهترین بخش در مورد ساختمان هایی با این آجر نما این است که در صرفه جویی در هزینه های برق موثر هستند. از آنجایی که حداقل افزایش گرمای داخلی وجود دارد، فضای داخلی خنک و راحت است و برای خنک کردن فضا به انرژی یا تهویه هوای کمتری نیاز دارد.

آجر نسوز نما سفید

خرید آجر نسوز سفید

این محصول با دارا بودن آجر ال اجرای نمای ساختمان شما را سهولت می بخشد . اجر نسوز نما سفید از هرلحاظ در مجهزترین آزمایشگاه تست شده است . این محصول چه از نظر سختی و مقاومت فشاری ، چه درصد جذب آّب و چه از نظر تغییر نکردن رنگ در طول زمان یکی از با کیفیت ترین آجر های موجود در بازار است . آجر سفید نسوز به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست ساخته می شود .

اجر نسوز سفید کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد . از جمله آجرهای پرفروش انواع آجر نسوز در این صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

آجر نسوز ، آجر دکوراتیو ، آجر لفتون ، آجر لعابی ، آجر نسوز سفید

هزینه نگهداری آجر سفید با توجه به عمر طولانی این محصول اصلا زیاد نیست . در هنگام خرید آجر سفید باید به ویژگی‌های آن توجه داشته باشید و کاربرد آن در داخل ساختمان یا در نمای بیرونی را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید