دسته‌بندی نشده

انواع آجر نما

انواع آجر نما عبارت است از:
آجر نما شیل: این آجر از آسیاب سنگ شیل ساخته می شود. آجر شیل جذب آب کمتر و دوام زیادتری نسبت به آجرهای رسی دارد.

آجر نما نسوز: این آجر از خاک کائولن یا خاک نسوز ساخته میشود. قسمت بزرگ این خاک از آلومینیوم و سیلیس است و کشش آب کمتر و دوام فشاری بیشتری دارد.

آجر نسوز نما پلاک یا تایل: رایج ترین آجر نما این نوع آجر است.

آجر نسوز نما رستیک یا سند بلاست: با انجام یک مرحله فرآوری روی آجر نما پلاک آن را تبدیل به سند بلاست می کنند. طی این فرآوری روی سطح آجر دانه دانه و زبر شده و بافتی متفاوت پیدا میکند.

آجر نسوز نما آنتیک: با اضافه کردن یک مرحله جدید فرآوری روی آجر سند بلاست، آجر نما آنتیک ساخته می شود. در این فرآوری کناره های تیز آجر گرفته شده و کمی قوس در آجر ایجاد میکنند. بیشترین استفاده از این آجر به جهت از میان رفتن لبه های تیز و لطافت در شکل و ساخت در نماهای داخلی است.

آجر نسوز نما صخره ای: ساخت این محصول کمی متفاوت می باشد. اول خشت خام آجر نسوز را با کمک دست به شکل صخره ای فرم داده و بعد داخل کوره می کنند. قیمت این نوع به علت دست ساز بودن گرانتر هستش. بنابراین در اکثر نماها به شکل محدود و یا در نماهای مخصوصی مانند ورودی ساختمان از این نوع آجر استفاده می شود.

خصوصیت های آجر نما با کیفیت
در حال حاضر با توجه به توسعه صنعت ساختمان، در اسکلت ساختمان ها از آجر استفاده زیادی نمی شود، اما یکی از انواع آجر که از زمان های قدیم تا به امروز در نما ساختمان ها به استفاده می شود آجر نما است. آجر نما همانگونه که از نام آن پیداست برای زیبا سازی نمای ساختمان و ممانعت از نفوذ آب و گرما بکاربرده می شود به همین دلیل در انتخاب این نما باید توجه داشت که از انواع آجر نما باکیفیت استفاده شود تا بتواند در برابر گرما و رطوبت پایدار باشد.

این نما با توجه به ظاهر شیک و همچنین محکم و بادوام بودن، و قیمت پایین آن در قیاس با نماهای دیگر مورد توجه مهندسان ساختمانی و نیز مردم قرار گرفته است، و همین مقبولیت آن باعث شده انواع آجر نما با کیفیت با ظاهر های مختلف تولید شود.

انواع آجر نما با کیفیت
آجر نما ها با توجه به خصوصیت های ظاهری و گاه تغییر در طرز ساخت آن ها به نوع های مختلفی تقسیم می شوند.

آجرنما نسوز: یکی از نوع های آجر نما با کیفیت، آجر نما نسوز هستش که از آن برای زیبا سازی نمای ساختمان و گاه در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان هم استفاده می شود.

این نوع از آجر نما یکی از جدیدترین نوع های آجر نما با کیفیت میباشد که به جهت زیبایی و به روز بودن و همچنین دوام بالای آن در مقابل حرارت، بسیار محبوب است.

ماده اصلی این جور نما، خاک رس نسوز است.

آجر نما پلاک: یکی دیگر از نوع های آجر نما با کیفیت، این مدل است که در برابر گرما و سرما دوام بالایی دارد و نیز در طرح ها و رنگ های فراوان در بازار مصالح دیده می شود.

یکی از خصوصیت های خوب این آجر نما پایداری در برابر شوره زدگی ناشی از رطوبت میباشد به همین علت سازگار با آب و هوای مرطوب و شرجی می باشد.

آجر قزاقی هم یکی از مدل های آجر نما پلاک هستش که در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر نما شیل: آجر نما شیل یکی دیگر از انواع آجر نما با کیفیت هست که با توجه به نمایی که دارد هم در نمای ساختمان های مدرن می توان بکار برد و هم در نمای ساختمان های سنتی، در این نمونه آجرنما از هیچگونه رنگ بکاربرده نشده و رنگ طبیعی خودش را دارد به همین علت است که مانع از  راه یابی گرد و غبار به نمای ساختمان می شود.

آجر نما شاموتی: این نوع نما در طرح ها و سایز های متفاوت وجود دارد که برای نمای بیرونی و درونی ساختمان ها کاربرد دارد، همچنین طیف های متفاوت رنگی آجر نما شاموتی یکی دیگر از عوامل محبوبیت آن می باشد.

آجر نما کرکره ای: این هم یکی از نوع های آجر نما با کیفیت است که با توجه به خاک آن که خاک نسوز است در نوع های آجر نما نسوز قرار می گیرد.

با توجه به ظاهر شکیلی که دارد یعنی باریک و مستطیلی شکل بودن آن و طیف های رنگی قشنگ و بادوام بودن در مقابل رطوبت و حرارت، مورد توجه قرار گرفته است.

آجر نما لعابی:  این نوع آجر نما نیز یکی از انواع آجر نما با کیفیت هست که طرز ساخت آن مانند دیگر آجر نما ها می باشد اما پس از اتمام کار ساخت آن یک لایه لعاب مقاوم روی آن اضافه می شود.

این لایه لعابی به عنوان یک پوسته محافظ عمل می کند و همچنین موجب تنوع رنگی در آن می شود.

آجر نما حصیری: این نوع آجر نما دارای بافت و نمایی حصیری است و علت نام گذاری آن هم همین مطلب است.

این نوع از انواع آجر نما با کیفیت می تواند با نمونه های دیگر ترکیب شود و ظاهری زیبا به نمای بیرونی و داخلی ساختمان شما ببخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید