مقالات تخصصی

راهنمای خرید آجر نسوز سفید

خرید آجر نسوز سفید
راهنمای خرید آجر نسوز سفید : امروزه اصطلاح مینیمالیست را زیاد شنیده ایم. مینیمالیست یا ساده گرایی درواقع به معنای استفاده عناصر(اموال) کمتر است، به زبان ساده تر “سادگی” آجر سفید یک مفهوم مینیمالیستی است. سادگی، صاف بودن و تمیزی معماری نتیجه ترکیب و استفاده از رنگ سفید است. رنگ سفید نماد پاکی، آرامش و خلوص است و استفاده از آن حس آراستگی، پاکیزگی و امنیت را القا میکند.
آجر نسوز سفید در کد رنگ های متنوعی است که بر اساس کم دانه و پردانه بودن از هم تفکیک میشوند و متناسب با طراحی ساختمان و یا ترکیب آن با مصالح ساختمانی دیگر، قابل تغییر است. در ادامه با آجر دوران همراه باشید تا با نکاتی در مورد خرید آجر نسوز سفید آشنا شوید.

آجر نسوز سفید چیست؟

آجر نسوز سفید و آجر نسوز سفید صدفی یکی از پرفروش‌ترین آجرها در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد. این آجر با رنگ سفید جذابی که دارد باعث ایجاد بُعد و زیبایی چشم‌گیری در نمای بیرونی و همچنین داخلی ساختمان می‌شود. رنگ سفید یک رنگ خنثی و پایه است، به همین دلیل به راحتی با آجرهای رنگی دیگر ترکیب شده و طرح‌های بسیار جذابی را به وجود می‌آورد. در گذشته نیز سنگ‌های سفید چینی در ساختمان‌ها به کار می‌رفتند و بیشترِ نماهای ساختمان‌ها در ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته به خصوص در شهر اصفهان با سنگ سفید چینی ساخته می‌شدند. در نتیجه آجر نسوز سفید تداعی کننده‌ی دوران گذشته است. قیمت این نوع آجر کمتر از سنگ است و نصب آن بسیار آسانتر می‌باشد، در نتیجه امروزه به جای سنگ‌های سفید ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که آجرها جزو مهمترین و حیاتی‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شوند، باید از جنسی مستحکم ساخته شون، آجرهای سفید نه تنها در داخل بنای ساختمان استفاده می‌شوند، بلکه به زیبایی بخش‌های یک ساختمان نیز کمک می‌کنند. جنس این آجرها از خشت است و آنها را درون قالب‌هایی می‌ریزند و پس از خشک شدن در اثر ساییده شدن و پوشیده شدن با آهک، به رنگ سفید در می‌آیند.
آجر نسوز سفید در رنگ‌هایی مانند آجر سفید دانه‌دار، آجر سفید متمایل به طوسی و آجر نمای سفید صدفی تولید و عرضه می‌شود. امروزه به جای آجر نسوز سفید، بیشتر از آجر دکوراتیو با رنگ سفید استفاده می‌شود. این آجر برای نمای بیرونی ساختمان بسیار زیبا و چشم‌نواز است و همچنین در دکوراسیون داخلی نیز از آن بسیار استفاده می‌شود.

راهنمای خرید آجر نسوز سفید

کاربرد آجر نسوز سفید

از کاربردهای آجرهای سفید و آجر نسوز سفید می‌توان به زیباسازی ساختمان اشاره کرد زیرا زیبایی و جذابیت نمای بیرونی ساختمان از اهمیت فراوانی برخورد است، البته در برخی از بناها در کل ساختمان ممکن است از آجر سفید صدفی استفاده شود و واقعاً بنای زیبایی به وجود بیاید. امروزه از آجرهای نسوز سفید در داخل ساختمان و دکوراسیون داخلی منزل نیز استفاده می‌شود. سفید بودن آجرهای دیوارهای منزل باعث به وجود آمدن یک فضای باز، دلپذیر و مدرن می‌شود. همچنین از آجر سفید برای زیباسازی کف پیاده‌روها نیز بهره‌برداری می‌شود.

در برخی از منازل طراحی‌هایی از آجر سفید را مشاهده می‌کنیم که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند و احساس خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند. یک دیوار آجری سفید رنگ می تواند یکی از بهترین روش‌ها برای دکوراسیون منزل شما باشد که از لحاظ ماندگاری و سبک، کاملاً مورد پسند واقع می‌شود. وقتی رنگ پس‌زمینه سفید باشد، تناژهای رنگی غنی مثل خاکستری و قهوه‌ای به فضا عمق می‌بخشند.

کاربرد آجر نما سفید

نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش هایی می باشد که زیبایی بصری آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. آجر سفید ها جهت چندین برابر کردن زیبایی بنای ساختمان تولید شده اند.

استفاده از آجر سفید در نمای داخلی نیز طرفداران زیادی دارد به همین دلیل به این آجرها آجر دکوراتیو نیز می گویند، بنابراین اگر قصد بازسازی داخل خانه و یا دکوراسیون داخلی داری استفاده از این رنگ یک گزینه بسیار شیک می باشد.

مزایای خرید آجر نسوز سفید

آجر نسوز سفید یکی از پرطرفدار ترین آجر ها به خصوص از نوع آجر نما می باشد اما دلیل این محبوبیت چیست؟ در ادامه مزایای خرید آجر نسوز سفید را بررسی می کنیم:

  1. شوره و آلونک نمی‌زنند.
  2. جذب آب پایین داشته و در نتیجه در برابر شرایط جوی بسیار پایدار است.
  3. مستحکم و مقاوم در برابر آتش‌سوزی می‌باشد.
  4. در برابر اشعه UV تغییر رنگ نمی‌دهند.
  5. به دلیل نبود ناخالصی در مواد اولیه و پخت با دمای بالا، ترک خوردگی و پوسیدگی پیدا نمی‌کنند.
  6. نسبتا عایق می‌باشند.
  7. استحکام و مقاومت بالا
  8. مقاوم در برابر یخ زدگی و سرمای شدید
  9. جذب آب استاندارد و متناسب با نیاز و کاربرد (۸ الی ۱۸ درصد وزن آجر )
  10. تراکم مولکولی خوب آجرنما و دانه بندی مناسب
  11. قیمت مناسب
  12. رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید
  13. مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت بالا در برابر ضربه

دلایل استفاده از آجر سفید در نمای ساختمان

 برای استفاده از آجر سفید در نمای ساختمان، دلایل بسیاری وجود دارد. مقاومت بالایی که آجر نمای سفید در شرایط مختلف جوی دارد، مهمترین دلیل بشمار می آید. این آجرها رنگ و شکل ظاهری خود را حفظ می کنند و دچار فرسودگی نمی شوند. از دیگر مزایای نمای آجری سفید می توان به مقاومت بالای آن در مقابل گرما، رطوبت و یخ زدگی اشاره کرد. این مزایا سبب شده‌اند که در جنوب کشور استفاده از نماهای آجر سفید انتخاب هوشمندانه و مناسبی باشد.

آجر سفید، ظاهری ساده و مدرن دارد. سادگی این آجر سبب شده که با دکوراسیون و طرح های ساختمان به خوبی هماهنگ شده و سبب افزایش جلوه ساختمان شود. تنوع طرح و  بافت آجرهای سفید، پاسخگوی هر سلیقه ای می باشد.

سازگاری نمای آجری سفید با محیط زیست از دیگر دلایل استفاده از آن بشمار می آید. استفاده از خاک رس به عنوان یک متریال خالص و طبیعی در ساخت آجر نماهای سفید سبب سازگاری آنها با محیط زیست شده و  این آجرها هیچگونه آسیبی به محیط وارد نمی کنند.

آجر سفید ظاهر خود را در طولانی مدت حفظ کرده و نگهداری از آن بسیار آسان است. نمای آجری سفید عملکردی همچون عایق حرارتی داشته و سبب جریان یافتن هوای خنک در ساختمان می شود.

قیمت مناسب آجر سفید در مقایسه با سایر نماها از دیگر مزایای آن محسوب می شود. استفاده از نمای آجری سفید، انتخاب مقرون‌به‌صرفه ای است. با توجه به اینکه سرعت نصب آجرنماهای سفید بالا است؛ اگر به هر دلیل قصد تغییر نمای ساختمان خود را داشته باشید؛ می توانید به سادگی این نما را تخریب کنید.

راهنمای خرید آجر نسوز سفید

 خرید آجر نسوز سفید ، انتخاب ایده آل برای محیط های گرم

یکی از انواع آجرنماهای سفید، آجر سفید نسوز است. این آجر در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. این ویژگی سبب شده تا آجر نسوز سفید، انتخاب مناسبی برای محیط های قابل اشتعال باشد. برای نمای ساختمان هایی که در محیط های عملیاتی، کوره ها و پالایشگاه ها قرار دارند؛ استفاده از آجر سفید نسوز، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

در ساخت آجر سفید نسوز از اکسیدهای آلومینیوم و سیلیس استفاده می شود. میزان تحمل دما توسط آجرهای نسوز سفید، بستگی به ترکیباتی دارد که در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرند. نهایت دمایی که آجر نسوز سفید مرغوب و با کیفیت می تواند تحمل کند، ۳۶۰۰ درجه فارنهایت است. اگر دمای هوا از این میزان بیشتر شود، آجر مقاومت خود را از دست داده و ذوب خواهد شد.

در بازار انواع آجرهای نسوز برای محیط های مختلف با ضخامت و طول و عرض متفاوت موجود هستند. آجرهای نسوز طی فرآیندهای آجرسازی تولید می شوند. از جمله این فرآیندها می توان به ریخته گری با گل نرم، پرس گرم و پرس خشک اشاره کرد.

ذکر این نکته لازم است که آجر سفید نسوز با سایر آجرنماهای سفید از نظر قیمت تفاوت دارد. در واقع آجرهای نسوز سفید قیمت بیشتری دارند.

قیمت آجر نسوز سفید

همانطور که ذکر کردیم آجر دوران با تولید آجر ها مختلف در رنگبندی های متفاوت از آجر دست شمارا برای انتخاب باز می گذارد، قیمت آجر سفید با توجه به نوع آن و متراژ آن می تواند متفاوت باشد که در قسمت فروشگاه سایت می توانید قیمت و اطلاعات دقیق تر را مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید