دسته‌بندی نشده

رنگ آجر شاموتی

رنگ آجر شاموتی
یکی از شیوه های تشخیص آجر شاموتی رنگ آن هستش که قسمتی از ویژگی های بارز آن به شمار می‌آید. رنگ این آجرها زرد مایل به پرتقالی، و آجر شاموتی در بازار به آجری محکم و با قیمت مقرون به صرفه معرف حضور افراد در بازار مصالح شده است. همچنین شاموت، ماده اساسی و تشکیل دهنده آجر نما شاموتی بوده که ضد حریق و نسوز میباشد. شاموت از ترکیب چند ماده دیگر ساخته شده است که عبارت است از:
خاک رس یا خاک نسوز
رس‌های کائولینیتی
فولرارث
رس‌های بنتونیتی
و غیره
آجر شاموتی هر چقدر رنگ روشن‌ تری داشته باشد به این معنا هستش که آهن کمتری در ساخت آن استفاده شده است. با بالا رفتن آهن در ساخت آجر شاموتی، رنگ این آجر به تیرگی می رود و نزدیک به قهوه‌ای می‌شود. آجر نما شاموتی رنگ‌های مختلفی دارد که این رنگ ها عبارت است از: نخودی، کرمی، کرمی تیره، قهوه‌ای و قهوه‌ای روشن. هر کدامیک از این رنگ‌ها در نمای ساختمان جلوه بسیار زیبا و خوبی دارند.
آجر شاموتی جهت نمای خارجی ساختمان و همچنین دیوارهای داخلی خانه برای مثال دیوار پشت تلویزیون و سایر موارد دیگر استفاده میشود. البته لازم به گفتن است که این آجر برای کف هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی کاربرد اساسی آجر شاموتی برای کوره‌ها است که نشان از مقاومت بالای آن است .
جهت مشاوره میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید