مقالات تخصصی

عوامل موثر بر قیمت‌ آجر چینی

قیمت‌ آجر چینی

در ادامه به بررسی انواع آجر دیوار چینی مناسب و مشخصات مربوط به آنها و قیمت‌ آجر چینی می پردازیم با آجر دوران تا انتهای مقاله همراه باشید.

دیوار چینی چیست؟

به انجام فرآیند سفت کاری دیوارهای ساختمان، دیوار چینی گفته می شود.  برای دیوار چینی ساختمان های مختلف مهمترین مسئله انتخاب مصالح با کیفیت است. برای داشتن ساختمانی مستحکم و مقاوم باید دیوار چینی با بهترین مصالح انجام شود. برای دیوار چینی ساختمان های بزرگ یا خانه های ویلایی باید از مصالحی استفاده شود که علاوه بر استحکام، وزن پایینی هم داشته باشند تا از وزن کلی سازه کاسته شود.

بهترین و مقاوم ترین مصالحی که برای دیوار چینی مناسب است آجر می باشد. آجرها علاوه بر مقاومت دارای تنوع در طرح و رنگ هستند. ایران به دلیل داشتن مواد اولیه مرغوب برای تولید آجر کارخانه های معتبر بسیاری در زمینه تولید این مصالح ساختمانی پرکاربرد دارد. به دلیل فراوان بودن آجر در ایران این مصالح ساختمانی از قیمت مناسبی برخوردار هستند به همین دلیل اکثر مهندسین برای دیوار چینی ساختمان خود از آجر استفاده می کنند. علاوه بر آجر مصالح دیگری برای دیوار چینی ساختمان ها وجود دارند که برای اجرای آنها از ملات کمتری استفاده می شود و سرعت اجرای آنها بیشتر است اما هیچکدام استحکام و مقاومت آجر را ندارند.

آجرها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آنها مشخصات خاصی دارند به طور مثال آجر سنتی یکی از آجرهای مناسب برای دیوار چینی است که از آن برای اجرای قسمت خارجی دیوار ساختمان استفاده می شود.

انواع آجر دیوار چینی مناسب برای ساختمان

آجر سفال برای دیوار چینی:

آجر سفال را با نام آجر تیغه سفالی هم می شناسند و از مناسب ترین آجر دیوار چینی محسوب می شود. آجر سفال وزن سبکی داشته و برای ساختن سازه های چند طبقه یا سوله های بزرگ مناسب است. برای ساختن ساختمان های بزرگ مهم ترین امر وزن پایین مصالح است تا وزن نهایی ساختمان کم باشد. ابعاد آجر سفالی از آجرهای معمولی بزرگتر است و برای اجرای دیوارهای ساختمان آجر مناسبی است. مواد اولیه آجر سفالی خاک رس و مقداری آهک است و این آجرها در قالب های سوراخ دار قرار می گیرند. آجر دیوار چینی سفالی بسیار مقاوم بوده و به دلیل وجود سوراخ هایی بر روی بدنه آن عایق مناسب صوتی و حرارتی است.

قیمت‌ آجر چینی

آجر لفتون برای دیوار چینی:

آجر لفتون یا آجر ۱۰ سوراخه یکی دیگر از آجرهای مناسب دیوار چینی است. آجر لفتون در دو مدل مختلف تولید می شود که یکی از آنها مناسب برای دیوار چینی توکار و دیگری مناسب برای نما کاری ساختمان است. آجر دیوار چینی لفتون در رنگ های قرمز و زرد تولید می شوند و هر چه کیفیت آجر بالاتر باشد رنگ سطح آن یکدست و صاف تر است. آجر لفتون به دلیل داشتن سوراخ، وزن سبکی دارد و برای ساخت سازه های بزرگ بسیار مناسب است.

آجر قزاقی برای دیوار چینی:

آجر قزاقی یکی از آجرهایی است که از گذشته تا به امروز برای ساختمان سازی کاربرد داشته است. اکثر ساختمان ها یا مساجد قدیمی از این آجر ساخته شده اند. آجر دیوار چینی قزاقی در رنگ های قرمز، زرد، نخودی و گلبهی تولید می شود. این آجر بیشتر برای دیوار چینی بناهای قدیمی و یا بازسازی آنها کاربرد دارد. آجر قزاقی با کیفیت در ابعاد استاندارد ۵٫۵*۲۰*۱۰ ساخته می شود.

آجر نسوز برای دیوار چینی:

استفاده گسترده از این آجرها برای کوره های صنعتی است و به دلیل مقاومتی که در برابر حرارت دارند برای ساخت نما و یا دیوار چینی ساختمان های لوکس و یا مدرسه ها استفاده می شوند. آجر نسوز خود به چهار دسته آجر نسوز شاموتی، آجر نسوز سمیرم، آجر نسوز مشکی و آجر نسوز سفید تقسیم می شود. این آجرها بسیار مقاوم هستند و در ابعاد استاندارد ۵٫۵*۲۰*۱۰ تولید می شوند.

آجر فشاری برای دیوار چینی:

آجر دیوار چینی فشاری با نام های دیگری مانند گری، توپر و زبره هم شناخته می شود. از آجر فشاری در گذشته برای دیوارهای باربری استفاده می شد اما امروزه به دلیل نصب سخت و همچنین وزن بالای این آجر استفاده از آن محدودتر شده است. ابعاد استاندارد آجر فشاری ۵٫۵*۲۲*۱۰ می باشد.

عوامل موثر بر قیمت‌ آجر چینی

ازآنجایی‌که آجرچینی معمولا بخشی از فرآیند و مراحل ساخت ساختمان محسوب می‌شود، متخصصان قیمت کلی برای آن اعلام می‌کنند. اما اگر می‌خواهید با محاسبه قیمت آجرچینی بودجه مناسب را کنار بگذارید، بباید عوامل تاثیرگذار در قیمت‌گذاری را بشناسید.این عوامل عبارت‌اند از:

  •    نوع و کیفیت آجر: همان‌طور که اشاره کردیم آجر سفالی از ارزان‌قیمت‌ترین آجرهای متداول در بازار است. همچنین برند و کیفیت کارخانه تولیدی هم در قیمت آن تاثیرگذارند.
  • نوع ملات: نوع ملات استفاده‌شده در نحوه قیمت‌گذاری آجرچینی تاثیرگذار است.
  • روش آجرچینی: هرکدام از روش‌های آجرچینی ممکن است نیاز به مهارت و دقت نظر داشته باشند. هرچه روش‌‍‌ها تکنیکی‌تر باشند، دستمزد اجرای کار هم بیشتر می‌شود.
  • اجرای اقدامات ایمنی برای افزایش استحکام دیوار: درصورتی‌که ارتفاع‌ دیوار زیاد باشد و برای استحکام آن به اقدامات ایمنی نیاز باشد، هزینه اجرای آجرکشی زیاد می‌شود.
  • ارتفاع و طول آجرچینی دیوار: هرچه ارتفاع دیوار بیشتر باشد، دستمزد آجرچینی بیشتر می‌شود.
  •  ضخامت تیغه دیوار: در صورتی‌که ضخامت تیغه دیوار زیاد باشد، دستمزد و هزینه نهایی آجرچینی هم افزایش می‌یابد.

قیمت‌ آجر چینی

اطلاع از قیمت و مشخصات انواع آجر دیوار چینی

آجرها با توجه به متریال و درجه کیفیتی که تولید می شوند دارای قیمت های مختلفی هستند. با توجه به نوسانات قیمت در بازار و همچنین عواملی مانند هزینه حمل و نقل، تعداد آجر، ابعاد آجر و شرکت تولید کننده آجر این محصول قیمت ثابتی ندارد. برای خرید آجر دیوار چینی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کافی است وارد وب سایت آجر دوران شده و در کمترین زمان سفارشات خود را ثبت کنید.

این مجموعه کارشناسان متخصصی دارد که خرید را برای شما راحت تر می کنند. با خرید از آجر دوران، آجر با کیفیت درجه یک را بدون واسطه با بهترین قیمت از کارخانه تولید کننده خریداری می کنید و در کوتاه ترین زمان سفارش خود را تحویل می گیرید.

کاهش هزینه ها و قیمت‌ آجر چینی

برای کاهش هزینه و قیمت‌ آجر چینی می‌توانید از آجرهای ارزان‌قیمت‌تر و با ضخامت‌های کمتر استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم برای انتخاب نوع آجر حتما از متخصصان مشورت بگیرید. آجرچینی یکی از مراحل پایه‌ای ساخت ساختمان است و هر قسمت از یک بنا مثل نما، کف یا دیوار به مصالح و متریال منحصر به فردی نیاز دارد. متخصصان مجرب آجرچینی با علم به این موارد، مصالح، ابزار و روش‌های اجرا را مشخص می‌کنند.

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم هرگز در انتخاب و استخدام متخصصان صرفه‌جویی نکنید. هرگونه سهل‌انگاری و اجرای غیراصولی آجرچینی عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد که هزینه‌های کل ساخت را  افزایش می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید