دسته‌بندی نشده

قیمت هر متر مربع آجرنما

با توجه به نما زیبا و استقامت نسبتاً بالای ساختمان‌ های آجری، انتخاب بسیاری از افراد در صنعت ساخت و ساز به سمت این نوع ساختمان ‌ها معطوف میشود. اما قیمت هر متر مربع آجر نما بستگی به عواملی نظیر اندازه ساختمان، نوع آجر، نوع نما کاری و جزئیات دیگر دارد.

حق الزحمه نماکار آجر چطور محاسبه می شود؟
حق الزحمه نماکار برای اجرای نما کاری ساختمان آجری بر پایه چندین عامل مختلف برآورد میشود. در زیر به بررسی هر کدامیک از این عوامل و نحوه اثرگذاری آنها بر حق الزحمه نماکار آجر پرداخته شده است:
-نوع آجر:
معمولاً حق الزحمه نماکاری آجر قزاقی، در قیاس با آجرهای نسوز و دوغابی، زیادتر است زیرا نصب آن سخت تر است. آجر قزاقی، آجری کوچک و مستطیلی است که بیشتر در طرح‌ های هندسی چیده میشود. پس، نصب آجر قزاقی احتیاج به زمان و مهارت بیشتری دارد. نماکاران باید آجرها را با توجه بیشتری برش داده و در محل ‌های مناسب قرار دهند.
– پیچیدگی کار:
معمولاً برای انجام نماکاری ساختمان آجر، نماکار حق الزحمه خود را بر پایه متر مربع محاسبه میکند. اما نماکاری آجر در قسمت دور پنجره ‌ها، به علت وجود جزئیات بیشتر و احتیاج به تجربه و مهارت بیشتر، به صورت متری محاسبه میگردد.
-دسترسی به محل کار:
دسترسی به محل کار هم بر قیمت هر متر مربع آجر نما اثر میگذارد. در برخی از منطقه ها دسترسی به مواد اولیه و نیروی کاری دشوارتر هستش و در نتیجه قیمت حق الزحمه نماکار بالاتر میرود. همچنین، در برخی منطقه ها، هزینه حمل و نقل مواد اولیه و تجهیزات هم بیشتر هستش که میتواند به قیمت هر متر مربع آجر نما اضافه شود.
-اندازه ساختمان:
اندازه ساختمان هم یکی از عوامل مهم در محاسبه قیمت هر متر مربع آجر نما هستش. با افزایش اندازه ساختمان و متراژ کار، میزان زمان و فعالیت مورد نیاز برای اجرای نما کاری ساختمان آجری افزایش می یابد و  بدین سبب قیمت هر متر مربع آجر نما نیز بیشتر خواهد بود.
جهت هرگونه مشاوره و یا استعلام قیمت هر متر مربع آجر نما با ما در ارتباط باشید :
09120858752

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید