مقالات تخصصی

مزایای استفاده از آجر نما برای دور پنجره

آجر نما برای دور پنجره

اگر قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید یا صرفاً به دنبال افزایش جذابیت زیبایی شناسی خانه خود هستید، یکی از قسمت هایی که اغلب نادیده گرفته می شود پنجره ها هستند. پنجره نقش مهمی در ظاهر کلی هر خانه ایفا می کند و راه های زیادی برای ارتقاء آنها وجود دارد. یکی از روش هایی که اغلب کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از آجرهای نما برای اطراف پنجره ها است. شما می توانید از هر نوع آجری مثل آجر نسوز برای دور پنجره استفاده کنید. این موضوع به طرح دور پنجره و سلیقه شما بستگی دارد. در این مقاله درباره مزایای و روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره بیشتر خواهیم گفت با آجر دوران همراه باشید.

چرا از آجر نما برای دور پنجره استفاده کنیم ؟

افزودن آجرهای نما در اطراف پنجره ها می تواند ظاهری جذاب به خانه شما بدهد. آجر یک مصالح ساختمانی همه کاره و بادوام است که می تواند در شرایط آب و هوایی شدید مقاومت کند و برای چندین دهه دوام بیاورد. آنها همچنین می توانند عمق و بافت را به نمای بیرونی خانه شما اضافه کنند و ظاهری منحصر به فرد به آن ببخشند.

استفاده از آجر نما در دور پنجره ها نیز مزایای عملی دارد. آجرها در عایق کاری خانه شما عالی هستند، که می تواند در درازمدت در هزینه های انرژی صرفه جویی کند. آنها همچنین از پنجره های شما در برابر آسیب، مانند خراش یا فرورفتگی ناشی از آوار یا شرایط آب و هوایی شدید محافظت می کنند.

مزایای استفاده از آجر نما برای دور پنجره

اینکه بخواهید از چه نوع آجری و با چه روش های اجرایی آجرنما برای دور پنجره استفاده می کنید، مهم است که بدانید این اقدام چه مزیت هایی به همراه خواهد داشت. پس از آن می توانید بهترین نوع آجر و با کیفیت ترین آن اعم از آجر انگلیسی یا هر نوع دیگری را مورد استفاده قرار دهید.

از مهمترین مزیت هایی که می توان برای آجر نمای دور پنجره برشمرد عبارت است از:

ایجاد جلوه بصری زیبا:

همین مزیت را می توان اصلی ترین دلیلی انتخاب آجر برای نمای ساختمان و دور پنجره های آن دانست. زمانی که شما از الگو و طراحی های خاصی برای نمای آجری دور پنجره استفاده می کنید عمق و هویت زیبایی شناسی به ساختمان می بخشید که به طور مستقیم بر زیبایی بصری آن تاثیر می گذارد.

هزینه کم نگهداری و تعمیر:

آجر یکی از مصالح پرکاربرد در عین حال با قیمت مناسب است که بسیاری از مشتریان به دلیل همین مزیت طرفدار آن هستند. اگر از این متریال برای نمای ساختمان و دور پنجره استفاده کنید می توانید در هر زمان که نیاز بود با کمترین هزینه آن را تعمیر کنید. نگهداری آجر هم سخت نیست،فقط کافیست چند سال یکبار با ساده ترین روش ها شستشو شود.

آجر نما برای دور پنجره

صرفه جویی در انرژی:

یکی از مهمترین مزیت های آجر، تاثیر عایق بودن بر انرژی است. آجر به دلیل نوع ساختاری که دارد مانند عایق انرژی و حتی عایق صوتی برای ساختمان است. در شرایطی که اتلاف انرژی از اطراف پنجره بیشتر است، استفاده از آجر مانع آن می شود.

افزایش ارزش ملک:

از آنجا که آجر یکی از مصالح با دوام و ماندگار است از همین رو وقتی از آن برای نمای ساختمان و اطراف پنجره استفاده کنید طی سالها فرسودگی کمتری را شامل می شود. از همین رو ارزش ساختمان سالم مانده و مقاومت آن را در برابر شرایط جوی نامساعد و آب و هوایی افزایش می دهد.

انواع آجر نما برای دور پنجره

آجرهای نما در رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های گوناگونی هستند که به راحتی می‌توانید آجر مناسب را برای مطابقت با سبک خانه‌تان پیدا کنید. در اینجا تعدادی از محبوب ترین انواع آجر نما برای دور پنجره ها آورده شده است:

آجر نسوز

آجر نسوز یک انتخاب جاودانه و کلاسیک برای هر خانه ای است. در رنگ های متنوعی از قرمز و قهوه ای گرفته تا خاکستری و مشکی موجود است. آجر نسوز همچنین دارای سطح بافتی است که به آن ظاهری طبیعی و روستایی می دهد که به خوبی با هر سبک معماری ترکیب می شود.

 آجر لعابدار

آجر لعابدار جایگزین محبوبی برای آجر نسوز است. سبک تر و نازک تر از آجر معمولی است و نصب آن را آسان تر و مقرون به صرفه تر می کند.  آجر لعابدار نیز در رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی عرضه می‌شود که به راحتی می‌تواند با نمای موجود خانه شما مطابقت داشته باشد.

بلوک سنگی

سنگ گزینه دیگری برای افزایش جذابیت زیبایی شناسی نمای بیرونی خانه شما است. این در بافت ها و رنگ های مختلف، از صاف و صیقلی گرفته تا خشن و طبیعی می آید. روکش سنگ همچنین بادوام و نگهداری آسان است و آن را به سرمایه گذاری عالی برای هر صاحب خانه تبدیل می کند.

آجر نما برای دور پنجره

انتخاب رنگ مناسب آجرهای نما برای دور پنجره

رنگ اجرایی آجرنما برای دور پنجره نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد. انتخاب رنگ مناسب در واقع بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود:

سبک معماری ساختمان:

یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ آجر برای دور پنجره سبک معماری کلی ساختمان است. اگر معماری و طراحی ساختمان کلاسیک است بهتر است از آجرهای قرمز یا قهوه ای استفاده شود. اگر برای خانه هایی با معماری مدرن رنگ های خاکستری و مشکی جذاب تر است.

تطابق با محیط اطراف:

یکی از مهمترین فاکتورهای دیگر در انتخاب رنگ آجر در نظر گرفتن رنگ ها و معماری های اطراف ساختمان است. اگر ساختمان در محیط قدیمی و سنتی قرار گرفته این همخوانی می تواند نمای ساختمان را جذابتر کند. نمای بیرونی ساختمان در صورت همراهی با ساختمان ها و محیط اطراف زیباتر دیده می شود. اگر بخواهید تفاوت زیادی در نمای ساختمان خود ایجاد کنید، نمای آن نامرتب دیده می شود.

پالت رنگ:

اگر می خواهید کار شما در انتخاب رنگ آجر راحت تر شود می توانید از پالت رنگ برای ایجاد طرح ها و رنگ های مکمل استفاده کنید. به این معنی که رنگ نمای ساختمان را در نظر بگیرید پس از آن از رنگ های مکمل برای انتخاب رنگ آجر دور پنجره استفاده کنید.

نحوه نصب و اجرای آجر نما برای دور پنجره

روش اجرایی آجر نما برای دور پنجره نیز باید به شکل استاندارد و درست انتخاب شود تا نتیجه نهایی رضایت بخش باشد. برای این منظور باید مراحل نصب و اجرا به شکل زیر دنبال شود:

  • اندازه گیری و برش آجر مطابق طرح و الگوی مورد نظر
  • آماده سازی سطح مورد نظر برای نصب آجر
  • آماده سازی ملات برای چسباندن آجر روی سطح مورد نظر
  • قرار دادن آجرها روی آجر و تراز و تنظیم کردن درست آن
  • در نظر گرفتن زمان مناسب برای خشک شدن آجرها در جای خود
  • استفاده از درزگیر برای ثابت نگه داشتن آجرها و تقویت آن ها برای مقاومت در برابر آسیب های محیطی یا ضربه

آجر نما برای دور پنجره

خلاصه

آجر نما در دور پنجره ها می تواند ظاهری جذاب و منحصر به فرد به خانه شما بدهد و همچنین عمق و بافت را به نمای بیرونی اضافه کند. آجرها در عایق کاری خانه عالی هستند و از پنجره ها در برابر آسیب، مانند خراش یا فرورفتگی، محافظت می کنند و در هزینه های انرژی نیز صرفه جویی می کنند. استفاده از آجر نما برای دور پنجره می تواند جلوه بصری زیبایی شناسانه، هزینه کم نگهداری و تعمیر، صرفه جویی در انرژی و افزایش ارزش ملک را به همراه داشته باشد.

– انواع آجر نما برای دور پنجره شامل آجر نسوز، آجر لعابدار و بلوک سنگی هستند.
– انتخاب رنگ آجر باید با توجه به سبک معماری ساختمان، تطابق با محیط اطراف و پالت رنگ انجام شود.
– نحوه نصب و اجرای آجر نما برای دور پنجره شامل اندازه گیری و برش آجر، آماده سازی سطح، آماده سازی ملات، قرار دادن آجرها، خشک شدن آجرها و استفاده از درزگیر است.

سوالات متداول

1. چرا آجر برای نمای ساختمان و دور پنجره مناسب است؟
– به دلیل ایجاد جلوه بصری زیبا و عمق و هویت زیبایی شناسی به ساختمان.

2. چرا هزینه کمتری برای نگهداری و تعمیر آجر نسبت به مصالح دیگر دارد؟
– زیرا آجر با قیمت مناسب و پرکاربرد است و نگهداری آن ساده است.

3. چرا آجر از نظر انرژی مفید است؟
– به دلیل تاثیر عایق بودن بر انرژی و حتی عایق صوتی بودن آن.

4. چرا استفاده از آجر می تواند ارزش ملک را افزایش دهد؟
– به دلیل ماندگاری و دوام آجر که در طول سالها فرسودگی کمتری را به همراه دارد و مقاومت آن در برابر شرایط جوی نامساعد.

5. چه انواع آجر نما برای دور پنجره وجود دارد؟
– آجر نسوز، آجر لعابدار، بلوک سنگی.

6. چه مراحلی برای نصب و اجرای آجر نما برای دور پنجره باید رعایت شود؟
– اندازه گیری و برش آجر، آماده سازی سطح، آماده سازی ملات، قرار دادن آجرها، خشک شدن آجرها، استفاده از درزگیر.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید