مقالات تخصصی

مزیت آجر نسوز نسبت به متریال های دیگر

مزیت آجر نسوز نسبت به متریال های دیگر نما

مزیت آجر نسوز نسبت به متریال های دیگر : آجر نسوز یک ماده ساختمانی است که در برابر حرارت و آتش مقاوم است، به همین دلیل برای استفاده در ساختمان ها و نماها مناسب است. مزیت های این محصول نسبت به مصالح دیگر جایگزین با اختلاف بیشتر است. نمای ساختمان در حال حاضر یکی از اولویت های کارفرمایان و معماران می باشد.

آجر نسوز امروزه بیشترین کاربرد را در نمای ساختمان دارد. تولید آجر نما نسوز در کارخانه های صنعتی و توسط دستگاه های نیمه خودکار انجام می شود. این متریال محبوب و پر فروش عمدتا از خاک نسوز و ترکیب چند ماده دیگر تولید و به بازار عرضه می شود. این آجر نسوز در مدل های انگلیسی، شاموتی، قهوه ای، طوسی، سفید و مشکی یافت می شود. کارخانه های سازنده این مصالح ساختمانی توسط شبکه فروش خود این محصول را در بازار سراسر کشور پخش و به دست مشتری مصرف کننده انتهای حلقه زنجیره تامین می رسانند. برای بررسی مزیت آجر نسوز نسبت به متریال های دیگر تا پایان مقاله با آجر دوران همراه باشید.

هدف از خرید آجر نمای نسوز

آجر نمای نسوز جدا از کاربردی که گفته شد، مصارف دیگری در خود دارد و اهداف مردم برای خرید آن ممکن است متفاوت باشد. برخی از آن ها صرفا به زیبایی آجر اهمیت می دهند که خوشبختانه این ویژگی در آجر نمای نسوز به چشم می خورد. دوام و ماندگاری بالا، نکته دیگری است که در آجرهای مرغوب مشاهده می شود.

متاسفانه به دلیل آمدن برندهای نامعتبر، برخی آجرهای نسوز کیفیت لازم را ندارند و حتی نسوز هم نیستند. بنابراین آگاهی لازم نسبت به فروشگاهی که از آن خرید می کنید را پیدا کنید. در صورت استفاده از مصالح ساختمانی مشابه، شاید نیازمند هزینه های اضافی برای نگهداری از آن ها باشید. این در حالی است که آجر نسوز بدون نیاز به چنین هزینه هایی قابل نصب و نگهداری خواهد بود. نصب چنین مصالحی نیز راحت، محکم و بدون دردسر انجام می شود.

مزیت آجر نسوز نسبت به متریال های دیگر نما

آجر نسوز نما چه مزیت ها و چه کاربردهایی دارد؟

آجر نسوز نما به دلیل مزایای بیشماری که دارد، امروزه از محبوبیت زیادی در ساخت و ساز، طراحی نما و کف و… نسبت به سایر متریال ها برخوردار شده است. برخی از مهم ترین این مزایا عبارتند از:

  • نمای آجر نسوز ساختمان در شرایط مختلف آب و هوایی مانند بارندگی شدید، گرما و تابش زیاد نور خورشید، طوفان، سرما و… مقاومت بالایی دارد.
  • این آجر به دلیل نداشتن مواد آلاینده در ترکیباتش، از جمله مصالح سازگار در محیط زیست محسوب می شود
  • دارای بیشترین تنوع در رنگ، ابعاد و طرح است.
  • این متریال قابلیت نصب آسانی دارد.
  • قیمت هر متر مربع آجر نما نسوز در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی مانند کامپوزیت، سنگ و… ارزان تر است.

مزیت آجر نسوز نسبت به متریال های دیگر

  • مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و در صورت حریق، احتمال انتشار آتش به سایر قسمت های ساختمان را کاهش می دهد.
  • دارای طول عمر بالایی است و نیاز به تعویض یا تعمیرات مکرر ندارد.
  • مقاومت بالایی در برابر تغییرات حرارتی دارد و از تغییر شکل یا تخریب ناشی از شوک حرارتی جلوگیری می کند.
  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و از تخریب ناشی از نفوذ آب جلوگیری می کند.
  • قابلیت بازیافت دارد و می توان آن را مجدداً استفاده کرد یا بازیافت کرد.

به عنوان یک ماده ساختمانی، آجر نسوز از مزایای فوق برخوردار است و به عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در نمای ساختمان محسوب می شود.

مزیت آجر نسوز شاموتی

آجر نسوز شاموتی، یک نوع آجر نسوز با مزایای خاص است. این نوع آجر نسوز دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و شوک حرارتی است و می تواند در دماهای بالا به خوبی عمل کند. همچنین، آجر نسوز شاموتی دارای مقاومت بالا در برابر اسیدها و بازها است که آن را برای استفاده در صنایع شیمیایی و فولادسازی مناسب می کند. این نوع آجر نسوز همچنین دارای مقاومت بالا در برابر فشار و سایش است که آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در کوره ها و دیگ های صنعتی تبدیل می کند. به علاوه، آجر نسوز شاموتی دارای قابلیت بازیافت است و می تواند مجدداً استفاده شود، که این امر به حفظ محیط زیست کمک می کند. این آجر با درصد آلومینای کم برای نمای ساختمان نیز کاربرد دارد.

نمای ساختمان با آجر نسوز، خاص ترین نما در محله شما!

ترکیب آجر نسوز نما با سنگ می تواند نمای بسیار جذاب، منحصر به فرد و خیره کننده ای را در محله شما به وجود آورد و نسبت به نمای رومی که این روزها به وفور شاهد آن هستیم خاص تر باشد. نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز بیشتر برای ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه توصیه می شود. اما برای ساختمان های یک طبقه و ویلایی بهتر است انواع آجر نما نسوز را به تنهایی اجرا کنید تا جلوه و چشم انداز زیباتری داشته باشد.

با انواع آجر نسوز کف، چشم ها را به زمین خیره کنید!

در ساخت باغ ویلای شیک قطعا نمای کف بسیار اهمیت دارد. اگر در فرش کردن باغ خود از انواع آجر نسوز کف استفاده کنید، می تونید با کمترین هزینه جذابیت بصری بسیاری در محیط باغ ایجاد نمایید؛ زیرا قیمت آجر نسوز کف نیز نسبت به متریال هایی چون سرامیک، سنگ و… برای شما به صرفه تر است. استفاده از آجرنسوز کف به خصوص در نزدیکی استخر باغ، بسیار شیک و لاکچری است.

آجر نما نسوز، بهترین گزینه برای ساخت باربیکیو آجری!

باربیکیو برای افرادی که به غذاهای کبابی علاقه دارند از جمله اقلام ضروری در ساخت باغ ویلا، حیاط و یا بالکن محسوب می شود. بهترین پیشنهاد جهت ساخت باربیکیو استفاده از آجر نسوز نما است؛ زیرا با توجه به مقاومت حرارتی بالایی که این آجر دارد، می توان باربیکیو با دوامی را با آن طراحی کرد.

با آجر نما نسوز شاموتی، کوره ای با دوام و مستحکم بسازید!

کارآیی اصلی آجر نسوز، پیش از رایج شدن آن در طراحی نما و کف، در ساخت کوره های صنعتی بوده است. از این نظر نوعی از این آجرها به اسم آجر نسوز شاموتی کوره، با مقاومت دمایی بین ۱۳۰۰ الی ۱۵۰۰ درجه، مناسب ترین متریال شناخته شده است.

مناسب ترین ابعاد پیشنهاد برای آجر نسوز کوره، ابعاد زیر هستند:

  • ۶×۱۱/۵×۲۳ – صنعتی تخت
  • ۵.۵×۶.۵×۱۱.۵×۲۳ – صنعتی کونیک

مزیت آجر نسوز نسبت به متریال های دیگر نما

با آجر نسوز شومینه، زیبایی خانه را دو چندان کنید!

به دلیل جذابیت و تنوع رنگ بالای انواع آجر نما نسوز شما می توانید شومینه را در خانه خود کانون دکوراسیون کرده و علاوه بر گرما بخشی در خانه زیبایی فراوان نیز در آن به وجود آورید.

معایب نمای آجر نسوز

در بحث معایب نمای آجر نسوز، مواردی را پیدا کردیم که بد نیست شما نیز با آن ها آشنا شوید. بسیاری از اشخاص به دلیل همین معایب از خرید خود صرف نظر می کنند.

  • وزن این آجرها در مقایسه با نماهای دیگر کمی سنگین تر است و این شاید مشکلاتی را در آینده به وجود آورد. به همین خاطر، ساختمان سازان برای ایجاد ساختمان های بلند معمولا سر وقت این آجر نمی روند؛ زیرا خطر سقوط و بروز مشکلات دیگر از این طریق وجود دارد. خبر خوب این است که با نسل جدید آجرهای نسوز با وزن های پایین تر مواجه هستیم.
  • با این که آجر نمای نسوز در مقابل متغیرها مقاومت دارد، اما استحکام آن در برابر باران های اسیدی و آلودگی هوا آن چنان بالا نیست. همین ایرادات در آینده ای نه چندان دور، شوره و سفیدک زدن آجرها را در پی دارد. تغییر رنگ آجرهای بی کیفیت از پیامدهای استفاده از این مصالح است که در این صورت باید به سراغ موارد با کیفیت بازار رفت.

کلام آخر

در این مطلب به مزایا و معایب نمای آجر نسوز اشاره شد، اما آیا خرید آن ارزشش را خواهد داشت؟ ویژگی های فراوانی در آجرهای نسوز مشاهده می شود که شاید مناسب هر شخصی نباشد. همه چیز بستگی به این موارد دارند که نوع ساختمانتان چیست، برای چه افرادی ساخته می شود و چه استفاده ای از آن در آینده خواهید داشت. استفاده نادرست از آجر نسوز، شاید تنها منجر به هدر رفتن پولتان شود. بنابراین قبل از خرید این محصول، حتما تمامی موارد گفته شده را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید