مقالات تخصصی

مزیت استفاده از آجر نما دوران

آجر نما دوران

آیا قصد استفاده از  آجر نما دوران برای ساختمان را دارید؟ آیا می خواهید ساختمان را بازسازی کرده و از نمای آجری مدرن و زیبا استفاده کنید؟ در صورت مثبت بودن جواب همینجا دست نگه داشته و بیایید پس از همراهی با آجر دوران از مزایا و معایب اجرای نمای آجری اطلاع حاصل کنید، در مورد این متریال بیشتر بیاموزید و دریابید که آیا برای شما مناسب است یا خیر؟

مزایای استفاده از آجر نما دوران

مزایای آجر نما دوران چیست؟

آجر نما هیچگونه نیازی به نقاشی و رنگ آمیزی جهت زیباسازی و بادوام کردن ندارد. بعد از گذشته تا ۵۰ سال آجرنما استقامت، ماندگاری خودشان را دارند. آجر نما از شما و خانه شما در برابر عوامل محیطی محافظت می کند و در مقایسه با دیگر متریال ها برای نما مناسبتر هستند.

آجر نما دوران

مزایای خانه هایی که با نمای آجر ساخته شده اند چیست؟

از جمله مزایای آجر نما دوران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • * آجر نما ها مقاوم در برابر آتش و نفوذ آب و هوا هستند.
    * ماندگاری بالایی دارند
    * به عنوان عایق صوتی در دیوار ساختمان به کار برده می شود
    * کنترل کننده دما و انرژی هستند
    * ارزش خانه را افزایش می دهند
    * کاربرد بی نهایت در دیزاین دارند
    * آجر نما ها گران قیمت هستند.

چرا اجر نما ها برای ساختمان ها مفید هستند؟

دیوارهای داخلی از آجر نما برای ساخت آنها استفاده شده، کمک می کند که دمای داخلی خانه تنظیم شود زیرا آجرنما ها هوای گرم یا سرد محیط را ذخیره می کنند. علاوه بر این مورد، خانه هایی که از آجر ساخته شده اند مزایای مالی و اقتصادی نیز دارند. خانه هایی که آجر جهت ساخت و از آجر نما جهت تکمیل دیزاین استفاده نشده است، علاوه بر این که قیمت تمام شده به نسبت آجر کمتر است، دوام کمتری در مقایسه با خانه ها با نمای آجر دارند.

مزایای خانه های نمای آجر

خانه‌هایی که منحصراً با آجر نما ساخته می‌شوند خانه های با ارزش هستند که سرمایه‌گذاری در این مورد بسیار معقول به نظر می‌رسد.
خانه هایی که نمای داخلی آن ها از آجر است، در زمستان آجر ها حرارت از خودشان ساطع می کند و بالعکس در تابستان عکس این عمل را در زمستان دارند. این ویژگی از آجر ایجاد کننده فضای مطبوع و دلنشین داخل خانه است.

خانه‌هایی که کاملاً از آجر ساخته شده‌اند بسیار مفید و سودمند و جالب هستند و از نظر قیمت تمام شده ساختمان دارای قیمت بالایی هستند که فروش ساختمان به عنوان یک سرمایه گذاری در ساختمان محسوب می‌شود. جزئیات جالب‌تر مربوط به مصرف انرژی و دمای داخلی خانه است و علاوه خانه‌هایی که نمایً آنها با آجر ساخته می‌شوند بهترین کیفیت را در حال حاضر دارند.
(منفعت واقعی)
خانه‌هایی که دیواره داخلی آنها از آجر ساخته شده است نسبت به دیگر متریال ها نا سازگاری ندارند و ضمن اینکه این نمونه از دیوارها استقامت بیشتری دارد و در برابر ضربه ترک بر نمی دارند.
(۱۰۰% طبیعی)
آجر نما ها متریال های کاملاً طبیعی هستند و هیچ گونه تاثیری بر روی محیط و اطراف ندارند. آجر نما ها در دمای بسیار بالا پخته می شوند.
(انبار کردن گرما و هوای خنک)
اجرای یک ماده اولیه سنگین است که هوای خنک و گرم را انبار می کند بنابراین ارائه کننده هوای مطبوع و دلنشین متناسب با فصل است.
(متوازن سازی رطوبت هوا)
آجر نما ها به راحتی رطوبت را جذب می کنند زیرا نسبت به دیگر متریال ها در نما دارای سطحی هستند که می توانند رطوبت را جذب کنند.
( خاصیت گرم و خشک بودن آجرنما ها )
آجرنما ها موادی ۱۰۰% ارگانیک هستند که نسبت به بقیه متریال هایی که در ساختمان کاربرد دارند که قدرت جذب رطوبت بالاتری دارند. این خصوصیت باعث می شود که ریسک کنه، کپک و غبار روی سطح آجر کمتر شود.
( خاصیت عایق صدا)
آجرها و آجر نما ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند می توانند به عنوان عایق صدا بین دو اتاق جداگانه در دیوارها به کار برده شوند.

معایب استفاده از آجر در نمای ساختمان

  1. هنگام بارش باران و در نتیجه تابش نور خورشید لکه ها و شوره هایی در سطح نماها ایجاد می شود.
  2. پس از گذشت زمان،حفره هایی در نما ایجاد میشود و آلودگی هایی در حفره ها جمع می شود که باعث خوردگی و تیره شدن نما می شود.
  3. به دلیل جنس سخت و مقاوم بودن آجر،متاسفانه امکان نصب تابلو بر روی آن به سختی وجود دارد.
  4. از دیگر معایب نمای آجری به جذب رطوبت و در نتیجه ایجاد کپک بر روی آن می توان اشاره کرد. به همین دلیل است که افرادی که در نمای ساختمان خود از آجر استفاده کرده اند، پس از مدتی دیوار خود را رنگ می زنند تا محافظی باشد برای جلوگیری از کپک زدن.
  5. به دلیل وزن زیاد آجر، استفاده تعداد زیاد آجر در نما، باعث زیاد شدن وزن نما می شود. به همبن دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمان های مرتفع و بلند استفاده می شود.

آجر نما دوران

قیمت آجر نما دوران

این محصول دارای قیمت های متفاوتی می باشد که اختلاف آن ها نیز زیاد است. دلیل اصلی این اختلاف قیمتی جنس ماده اولیه و خاک نسوز آجر مربوطه و درجه حرارت برای پخت آجر می باشد. همچنین شرکت تولید کننده نیز تاثیر بسزایی در این امر مهم دارد.

همچنین جهت مشاهده لیست قیمت روز آجر نما می‌توانید به صفحه فروشگاه آجر دوران مراجعه کرده و مشاهده نمایید.

آجر نسوز نما را از کجا خریداری کنیم؟

مسلما اگر به دنبال قیمت بهتر و به صرفه تری هستید خرید آجر نسوز از شرکت تولید کننده آجر توصیه می شود. فقط دقت داشته باشید که شرکت های تولید کننده آجر به مشتریان خرد با متراژ های پایین آجر نمی فروشند. پس اگر حداقل خرید آجر نما برای یک ساختمان مد نظرتان هست، به جای خرید از مغازه یا فروشگاه یا نمایندگی های فروش بهتر است بطور مستقیم از کارخانه تولید کننده این محصول را تهیه کنید.

خاطر نشان میکنیم شرکت آجر دوران یکی از بهترین شرکت های تولید کننده آجر نسوز در زمینه تولید انواع آجر نما و صادرات آجر نما به کشورهای همسایه شناخته شده است.

چرا پیمانکار نما برای اجرای نما آجری از آجر نسوز استفاده می کنند؟

به طور کلی می توان گفت برتری نماهای آجری برای همه واضح و روشن است. به جرأت می توان گفت در بین پیمانکار نما  برای اجرای نما آجری تولید و استفاده از آجر نیز به صورت چشمگیری توسعه یافت. به عنوان مثال: دیوار بزرگ چین از آجر ساخته شده است. نمونه های اولیه آجرکاری در رم، باز سازی پانتئون با یک گنبد آجری مثال زدنی است؛ حمام آدریان که ستون های تراکاتا برای استحکام سطوحی که حرارت زیادی می بینند، از آجر ساخته شده است. اروپای غربی نیز، امروزه آجر را به عنوان مصالح معماری بیش از هر منطقه دیگر در جهان مورد استفاده قرار داده است.

این موضوع برای مقابله با آتش سوزی های فاجعه بار که به طور مداوم اتفاق می افتد، انجام می شود. پس از آتش سوزی بزرگ سال ۱۶۶۶، لندن از یک شهر چوبی به شهری آجری تبدیل شد و از آجرنسوز به منظور حفاظت در برابر آتش سوزی استفاده می نمایند. آیا می دانید چه عواملی باعث شده تا پیمانکاران نما برای اجرای نما آجری از آجر نسوز استفاده کنند. در ذیل مطلب به پاسخ این پرسش بصورت مختصر پرداخته.

عوامل موثر در استفاده پیمانکاران نما از آجر نسوز چیست؟

  • مرغوب و با کیفیت
  • جذب آب مناسب
  • تولید در ابعاد کارشناسی شده برای هر نوع طراحی
  • قابلیت تولید در ابعاد مختلف (بر اساس سبک و سفارش مشتریان)
  • پر فروش و زیبا
  • رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید
  • استفاده از مواد اولیه طبیعی و مطلوب
  • مقاوم در برابر سایش، خراش و خط خوردگی
  • مقاومت در برابر اسید و باز
  • عایق بودن نسبت به سرما وگرما
  • مقاوم در برابر یخ زدگی و شرایط آب و هوایی
  • مقاوم در برابر آتش و عوامل طبیعی
  • زیبایی پایدار و با دوام
  • تولید شده در رنگ های متنوع
  • میزان جذب آب مناسب
  • سازگار با محیط زیست

جمع بندی

در پایان می توان به این نکته اشاره کرد که آجرنما ها تولید آسان و مقرون به صرفه ای نسبت به دیگر مسئله دارند زیرا دسترسی به مواد اولیه آنها آسان تر است و همین ویژگی باعث می‌شود که قیمت مناسب تری در مقایسه با دیگر مسئله داشته باشند ضمن اینکه اجرای آنها نیاز به ابزار یا تجهیزات خاصی ندارد .
نماهای آجری در برابر اشعه خورشید تغییر رنگ نمی دهند و با هنر و معماری ایرانی سازگار تر هستند به علاوه در برابر آتش سوزی و ضربه مقاومت بالایی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید