مقالات تخصصی

هارمونی رنگ در آجر نسوز قهوه ای

آجر نما نسوز قهوه ای

هارمونی رنگ در آجر نسوز قهوه ای : آجر نما نسوز قهوه ای از انواع متداول آجر نسوز می باشد. که در طیفی از قهوه ای روشن تا قهوه ای سوخته تولید می شود. و برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید جذابیت خانه یا محل کار خود را بیشتر کنید، لازم است عناصر موجود، از مصالح ساختمانی گرفته تا لوازم، همه از هارمونی دلنشینی برخوردار باشند.

در برخی از سبک‌های طراحی داخلی، آجر نما نسوز قهوه‌ای به‌عنوان پوشش یکی از دیوارهای داخلی استفاده می‌شود. وقتی صحبت از طراحی داخلی با استفاده از آجر نسوز قهوه‌ای به میان می‌آید، باید به این فکر کنید که از چه رنگی برای دیوارهای دیگر اتاق استفاده کنید، از چه نوع کفپوشی استفاده کنید، و چه رنگ‌هایی را می‌خواهید برای مبلمان، و سایر لوازم انتخاب کنید برای بررسی بیشتر تا پایان با آجر دوران همراه باشید.

تاثیر هارمونی رنگ در آجر نسوز در نمای داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها و ایجاد نمای داخلی با استفاده از آجر نسوز هارمونی جایگاه ویژه ای دارد.منظور از هارمونی رنگ در آجرنسوز یعنی هماهنگی و تعادل آن با فضا یا نمای اطراف می باشد.بسیاری از رنگ ها با همدیگر تطابق ندارند و کاربرد آن ها در کنار یکدیگر حالتی زننده و نچسب ایجاد می کند اما آجر نسوز به دلیل داشتن تنوع رنگی بسیار زیاد و طرح های مختلف قابلیت سازگاری با هر فضایی از قبیل سنتی و مدرن را دارند.

برای مثال در مورد هارمونی رنگ در نمای داخلی منازل می توان اینطور بیان کرد که  کاربرد چند نوع آجر نسوز با طرح تیره در نما موجب به هم ریختن هارمونی می شود و در نتیجه نمایی زننده ایجاد می کند که فضایی داخلی محیط را نیز کوچکتر نشان می دهد اما اگر از رنگ هایی تیره و روشن از یک نوع طیف رنگی مثلا قرمز در کنار هم استفاده شود می توان هارمونی رنگ در آجر  نسوز را به خوبی مشاهده نمود .

هارمونی رنگ در آجر نسوز به فضا های اطراف محل نما کاری شده نیز بستگی دارد و معمولا باید نمای داخلی خانه ها با اسباب و اسایه و رنگ دیوار ها و مبلمان و … نیز هارمونی داشته باشد تا شکل زیبایی ایجاد نماید.

آجر نما نسوز قهوه ای

چگونگی ایجاد هارمونی رنگ در آجر نسوز

همانطور که می دانیم آجر نسوز دارای رنگ بندی های مختلفی می باشند که بستگی به عناصر به کار برده شده در آن ها و درجه حرارت کوره و مواد معدنی و … دارد . به کار بردن مقداری خلاقیت در افزودن عناصر به آجر نسوز و ایجاد رنگ های زیبا موجب می شود تا انتخاب بیشتری در استفاده از آجر نسوز به عنوان نما داشت و از رنگ بندی های متنوعی که دارای هارمونی می باشند استفاده نمود .

استفاده از برخی نما ها مانند نمای سنگی یا شیشه ای حالت سردی را در محیط ایجاد می کنند اما نماهای آجری محیط گرم ایجاد می کنند. رنگ ها نیز دارای دمای  سرد و گرم می بخشند و رنگ هایی مانند رنگ قرمز و زرد و نارنجی و سایر رنگ های مکمل آن ها رنگ گرم محسوب می شوند و رنگ آجر نسوز چون شامل رنگ قرمز ، زرد ، قهوه ای ، شاموتی و … می باشد رنگ گرم محسوب می شود .  به کاربردن نمای آجرنسوز با رنگ گرم موجب ایجاد انرژی و حرارت خاص در روحیه افراد می شود .

انتخاب رنگ مناسب با توجه به هارمونی در نمای داخلی و خارجی ساختمان :

ترکیب رنگ سرد و گرم از مهمترین نکات در هارمونی رنگ ها می باشد بنابرین به کاربردن آجر نسوز با رنگ گرم در کنار دیوارها یا رنگ های سرد موجود در فضای خانه موجب ایجاد گرمی در فضای ساختمان می شود . از الزامات طراحی و اجرای نمای آجری در ساختمان ها هارمونی رنگ در آن ها می باشد و هارمونی یا تناسب رنگ از جمله ویژگی های بارز و جذاب در یک نما به شمار می رود . زمانی که رنگ آجر نسوز با دقت و درستی انتخاب شود علاوه بر ایجاد محیطی زیبا می تواند کیفیت و مرغوبیت آجر نسوز را نیز به نمایش بگذارد .

هارمونی رنگ در نمای داخلی موجب ایجاد گرمی و محیط با نشاط در خانه و در نمای خارجی موجب ایجاد ارتباط ساختمان با محیط بیرون می شود و به طور کلی در صورتی که این هماهنگی به درستی برقرار شود موجب می شود بین اجزای مختلف دکوراسیون داخلی و یا خارجی تعادل و هماهنگی ایجاد شود . در ادامه به بررسی رنگ های مکمل آجر نما نسوز قهوه ای می پردازیم.

آجر نما نسوز قهوه ای در دکوراسیون سفید

برای ست کردن با آجر نما نسوز قهوه ای، رنگ سفید، شاید بهترین و مطمئن ترین انتخاب است، زیرا رنگ سفید در مجاورت با همه ی رنگها همواره می درخشد.

در داخل خانه، اجزای سفید در کنار رنگ قهوه ای آجر، برجسته می شود و سبکی مدرن خلق می گردد که احساسی لوکس و در عین حال راحت ایجاد می کند.

وقتی صحبت از طراحی داخلی به میان می‌آید، رنگ سفید یک انتخاب ایده‌آل برای دیوارهای باقی‌مانده در اتاقی است که فقط یک دیوار آجری قهوه‌ای دارید. این امر کمک می‌کند تا دیوار آجری به عنوان دیوار شاخص آن فضا نمایش داده شود. زیرا در مقابل رنگ سفید متضاد است، و همچنین حال و هوای مینیمالیستی ایجاد می‌کند که به خوبی با فضای داخلی به سبک صنعتی کار می‌کند.

آجر قهوه ای و رنگ طلایی

آجرهای قهوه ای در کنار رنگ طلایی، ظاهری مجلل تر برای محیط فراهم می کنند. در خانه ای که غالب دیوارهای آن، از آجر نما نسوز قهوه‌ای هستند، پس از رنگ‌های طلایی برای روشن‌تر کردن فضا و تغییر حال و هوا استفاده کنید. از آنجایی که طلا بر پایه زرد است، رنگی گرم است که با شادی و ثروت همراه است.

استفاده از رنگ طلایی به عنوان رنگ شاخص در وسایل دکوری منزل، مانند قاب آینه و وسایل نور، فضا را بزرگتر می کند و به آن احساس زیبایی می بخشد. همچنین می‌توانید از رنگ طلایی در نمای بیرونی ساختمان با آجر نما قهوه ای، استفاده کنید. تا حال و هوای لوکس‌تری به آن ببخشید. به‌عنوان مثال، درب، شماره‌های پلا یا نرده‌ها را طلایی در نظر بگیرید.

اجرای آجر قهوه ای روشن در کنار مشکی

آجر قهوه ای روشن در کنار مشکی جذاب و مدرن خواهد بود. با این حال، اگر آجرهای شما رنگ قهوه‌ای سوخته دارند، برای جلوگیری از سنگینی فضا، از مشکی استفاده کنید.

مشکی با هر طیف رنگی از آجر نما قهوه ای، عالی به نظر می رسد. از رنگ‌های سفید و قهوه‌ای به عنوان رنگ‌های اصلی در اتاق استفاده کنید و سپس رنگ‌های مشکی را اضافه کنید، به عنوان مثال، کوسن‌های مشکی یا قاب عکس سیاه، تا یک سبک واقعاً شیک و شهری ایجاد کنید.

اگر آجرهای قهوه ای کم رنگ دارید، می توانید جسورتر عمل کنید و مشکی را به شدت وارد طرح کنید. درب ورودی مشکی و درب گاراژ در خانه های آجری کم رنگ، زیبا به نظر می رسند. با نصب گلدان های سیاه به دیوارهای جلویی خانه یا استفاده از سنگریزه های سیاه در اطراف گیاهان در حیاط جلویی هماهنگی بی نظیری شکل خواهد گرفت.

بکارگیری رنگ خاکستری در نمای آجری قهوه ای

اگر به دنبال دکوراسیون داخلی مدرن، معاصر یا صنعتی هستید، خاکستری انتخاب مناسبی است. استفاده از رنگ خاکستری در نمای بیرونی یک ساختمان، باعث می شود تا خانه ی آجری قدمی به سوی آینده بردارد. و مدرن دیده شود. رنگ خاکستری را در پنجره‌ها، درب‌های یو‌پی‌وی‌سی، گلدان‌ها و تزئینات باغ بکاربربد تا به این مهم دست یابید.

در طراحی داخلی رنگ خاکستری نیز بسیار محبوب است. اگر اتاقی با دیوار آجری قهوه‌ای دارید، می‌توانید از خاکستری برای رنگ آمیزی دیوارهای معمولی باقی مانده استفاده کنید. و اگر تمام دیوارها آجری قهوه‌ای است، از خاکستری به عنوان رنگ برجسته در مبلمان و وسایل دکوری استفاده کنید. می‌توانید با طیفی از خاکستری، ظاهری زیبا ایجاد کنید. به‌عنوان مثال، یک مبل خاکستری تیره، یک گلدان خاکستری میانی و کوسن‌های خاکستری کم‌رنگ را در کنار آجر نما نسوز قهوه ای، بکاربرید.

آجر نما نسوز قهوه ای

سبز در کنار آجر قهوه ای

از آنجا که در طبیعت، سبز اغلب در کنار قهوه ای یافت می شود، رنگ سبز یک انتخاب کاملا طبیعی در کنار آجر قهوه ای است.

با خیال راحت هر طیفی از سبز را با آجر قهوه ای ترکیب کنید. اما در طراحی داخلی سبز زمردی و سبز جنگلی بسیار محبوب هستند و به زیبایی با آجر قهوه‌ای ست می‌شوند.

رنگ سبز و قهوه ای به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند. و عناصر سرد سبز همواره به متعادل کردن گرمای قهوه ای کمک می کند.

زرد خردلی

زرد خردلی دارای عمق و گرمایی است که گرمای آجرهای قهوه ای را تکمیل می کند. استفاده از پالت‌های رنگ قهوه‌ای و زرد خردلی برای اتاقی که می‌خواهید احساس راحتی داشته باشید ایده‌آل است. اما باید از پایه های خنثی نیز استفاده کنید تا از شدید سایه‌های گرم جلوگیری کنید.

برای اتاقی با دیوار آجری قهوه‌ای، دیوارهای باقی‌مانده را به رنگ سفید یا مایل به سفید رنگ کنید. و از زرد خردلی برای اثاثیه و لوازم جانبی مانند پرده، چراغ رومیزی یا صندلی استفاده کنید.

رنگ قرمز

رنگ قرمز به خوبی در کنار آجرهای قهوه ای می نشیند. یک کاناپه قرمز رنگ کنار یک دیوار از آجر قهوه ای قرار دهید. و رنگ های متضاد مانند سفید یا طلایی استفاده کنید تا این رنگ های گرم را آرام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید