مقالات تخصصی

ویژگی آجر نما نسوز قرمز

ویژگی آجر نما نسوز قرمز

آجرها نقش ستون مهره های بدنه ی ساختمان را ایفا می کنند.آنها از گذشته تا به امروز همواره با پیشرفت زندگی بشریت، تکامل یافته اند و در تمام ادوار تاریخ با رنگها و ابعاد متنوع، از شهرهای بزرگ تا روستا های محلی، در همه جا وجود داشته اند. تمام ویژگی های مفید آجر، آنها را به الویت مصالح ساختمانی تبدیل کرد و هر روز بر تعداد طرفداران آنها افزوده می شود. و کارخانه های تولید آجر برای پاسخگویی به نیاز سلایق مختلف، انواع آجر در ابعاد و رنگهای مختلف را تولید می نمایند. یکی از انواع آجر، آجر نما نسوز قرمز می باشد.

آجر قرمز یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی می باشد که بیشتر برای نمای خارجی ساختمان یا آپارتمان استفاده می شود; هر چند که آجر نما قرمز رنگ در نمای داخلی هم کاربرد دارد. این محصول بیشتر به آجر رسی قرمز و به انگلیسی Red clay bricks معروف می باشد برای بررسی بیشتر تا انتها همراه آجر دوران باشید.

پیدایش آجر نما نسوز قرمز

پس از آتش سوزی بزرگ لندن در سال 1666، شهر عمدتاً با آجر بازسازی شد. در آن زمان به دلیل وجود مه شدید در لندن، آجر های قرمز روشن انتخاب شد تا ساختمان ها بهتر دیده شود. و از آن پس آجر نما قرمز به آجر انگلیسی شهرت پیدا کرد. البته هنوز هم بسیاری از معماران با الهام از معماری کلاسیک ترجیح می دهند از آجر قرمز در نمای ساختمانها استفاده کنند. گرچه میزان رنگدانه های قرمز در تولید آجر به مرور زمان کاهش یافت، اما آجر نمای قرمز هنوز هم تا به امروز وجود دارد.

امروزه، به دلیل مشغله های زیاد در زندگی روزمره، ممکن است فرصتی برای انتخاب بهترین آجر نمای ساختمان را نداشته باشید و مسئولیت آن را به پیمانکار بسپارید. اما توصیه می کنم، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که، امنیت و آرامش خانه برایتان از اهمیت بالایی برخورار است؛ قبل از شروع ساخت و ساز، بهترین آجر نمای ساختمان را از کارخانه های معتبر تولید آجر نما تهیه فرمایید. و مطمئن شوید که تا سالیان سال مجبور به پرداخت هزینه های گزاف بازسازی نخواهید شد.

کاربرد آجر نما نسوز قرمز

کاربرد آجر نما نسوز قرمز ، در مصارف خانگی و صنعتی می باشد. آجرهای نسوز برای مصارف خانگی مانند اجاق‌ها، کباب‌پزها و شومینه‌ها معمولاً از خاک رس حاوی آلومینا و سیلیس تشکیل شده‌اند، عناصری که قادر به تحمل دمای بالا هستند. در حالی که آلومینا دارای کیفیت بازتابی است، سیلیس یک عایق عالی است. بنابراین هرچه آلومینا در مخلوط بیشتر باشد، دمایی که آجر تحمل می‌کند آجر نما قرمز گران‌تر خواهد بود.

علاوه بر عملکرد فنی، معمارانی هستند که از آجرهای نسوز برای ساخت و پوشش سطوح استفاده می کنند. این آجرها به روش های مختلفی استفاده شده است. علاوه بر خود آجرها، ملات مورد استفاده باید در برابر درجه حرارت بالا نیز مقاومت کند. بنابراین معمولاً از سنگدانه های خاصی مانند ورمیکولیت و خاک نسوز تشکیل شده است. این ملات ها مانند تنوع در ابعاد آجر نسوز قرمز ، می تواند حاوی آلومینا ، مولیت زیرکونیا و سایر مواد باشد.

ویژگی های آجر نمای قرمز آجر دوران

  • عایق حرارتی مناسبی در فصل سرما برای جلوگیری از هدر رفت دمای داخل و در فصل گرما برای ممانعت از انتقال گرمای بیرون به داخل ساختمان می باشد.
  • به دلیل به وجود آمدن رنگ آجر به هنگام پخت در کوره و استفاده از خاک مرغوب، با تابش خورشید تغییر رنگ در آن مشاهده نمی شود.
  • با گذشت زمان لب پر نمی شوند و تغییر شکل و فرم نمیدهند.
  • در برابر یخبندان مقاوم می باشد تا منقبض و منبسط نشود.
  • این محصول دارای استقامت و طول عمر بالا می باشد.
  • قیمت بسیار مناسب تر از سایر آجر های نما.
  • شوره نمی زنند.

مزایای اجرای آجر نما نسوز قرمز

آجر ها از مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست هستند؛ آنها آلودگی محیطی کمتری تولید می کنند، از این رو دوستدار محیط زیست هستند و به طور کامل تخریب می شوند. بنابراین با خیالی آسوده از آنها در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان استفاده کنید.

آجر قرمز در کنار فلز، شیشه، سنگ و دیگر متریالها، جذاب خواهد بود و در هر شرایط می توان با استفاده از این نمونه آجر، نمای زیبایی اجرا کرد.

آنها بسیار بادوام و مستحکم هستند. آجر نما های قرمز می توانند باد های شدید و شرایط آب و هوایی سخت را تحمل کنند.

آجر نما نسوز قرمز عایق های خوبی هستند. انرژی گرمایی جذب شده در طول روز را ذخیره می کنند و پس از غروب خورشید گرما را آزاد می کنند. این به گرم نگه داشتن خانه در زمستان و خنک نگه داشتن خانه در تابستان کمک می کند. علاوه بر آن آنها در برابر آتش کاملا مقاوم بوده و سرعت انتقال آتش را به بخشهای مختلف ساختمان کاهش می دهند.

مقاومت فشاری یک آجر قرمز برای هر ساخت و ساز معمولی به اندازه کافی خوب است.

مواد اولیه تولید آجر قرمز به راحتی در دسترس است و هزینه های نگهداری آن بسیار کم است.

ابعاد آجر نما قرمز

در کارخانه آجر نما آجر دوران، آجر نما نسوز قرمز به آجر انگلیسی شهرت دارد. این نمونه آجر نسوز با بهترین مواد اولیه در ابعاد 7X31  تولید می شود.

قیمت آجر نما نسوز قرمز

همیشه هنگام بررسی قیمت آجر نما نسوز قرمز ، تاکید بر این نکته مهم است که هنگام طراحی یا ساخت سازه هایی که با آتش در تماس هستند. ضمن آنکه باید در خصوص موادی که استفاده می شود، با مقررات محلی هماهنگی لازم را داشته باشد.

این مراقبت جهت جلوگیری از خسارات مادی یا حوادث جدی دارای هزینه ای کمتر است. دریافت مشاوره در خصوص انتخاب آجرهای نسوز از کارشناسان فنی ، می تواند بر دوام و طول عمر بالاتر آجر نما قرمز موثر باشد.

آجر نسوز قرمز از مواد سرامیکی مقاوم است که در پوشش کوره ها و شومینه ها استفاده می شود. این نوع آجرها عمدتاً برای مقاومت در برابر گرمای زیاد طراحی شده است، اما جهت صرفه جویی در انرژی باید رسانایی حرارتی پایینی نیز داشته باشد.

تنوع در آجر نسوز قرمز

تنوع در آجر نسوز قرمز زیاد است. معمولاً از آجرهای نسوز و متراکم در کاربردهایی با تنش‌های مکانیکی، شیمیایی یا حرارتی شدید استفاده می‌شود، مانند داخل کوره‌های هیزمی یا کوره که در معرض ساییدگی از چوب، روان شدن از خاکستر یا سرباره و دماهای بالا است. برای محاسبه قیمت ۱ متر مربع آجر نما قرمز را بررسی می کنیم و سپس در تیراژ ضرب می کنیم.

این نوع از آجر نما دارای جرم حرارتی بالایی هستند که گاهی اوقات یک خاصیت مفید است. زیرا آنها گرما را حفظ می کنند، به عنوان مثال در یک اجاق پیتزا پس از خاموش شدن آتش این مساله کاربرد دارد. آجرهای کوره با پختن ترکیبی بر پایه خاک رس در کوره تا زمانی که تا حدی شیشه ای شود ساخته می شوند و برای مصارف خاص نیز ممکن است لعاب شوند.

این نوع از آجر معمولاً حاوی 30-40 درصد آلومینا هستند و ماده اولیه معمولاً حاوی شاموت با مواد دیگر است. حداکثر دمای سرویس با افزایش محتوای آلومینا افزایش می یابد و آجرهای کوره را می توان با محتوای آلومینا 80 درصد و بالاتر به دست آورد. می توانید قیمت آجر نما نسوز قرمز را از آجر نسوز دوران دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید