مقالات تخصصی

معرفی بهترین آجر برای نمای ویلا

آجر برای نمای ویلا

نمای ویلا اولین بخشی است که در دید همه افراد قرار می گیرد و نشان دهنده زیبایی کلی ساختمان است. استفاده از آجر برای نمای ویلا علاوه بر زیبایی نشان دهنده مقاومت و استحکام بالای سازه می باشد. انتخاب و استفاده از مصالح با کیفیت برای ساخت انواع ویلا از موارد مهم برای ساختن آن محسوب می شود.

چرا آجر برای نمای ویلا مناسب است؟

آجر نما از زیباترین مصالح برای معماری سنتی و مدرن است که علاوه بر ظاهر زیبا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نمای بیرونی ساختمان در بیشتر مواقع در معرض تغییرات دمایی قرار می گیرد به همین دلیل باید از مصالح مقاوم برای ساخت آن استفاده شود. رنگ آجرهای مرغوب طبیعی بوده و بدون هرگونه ناخالصی می باشد به همین دلیل باران های اسیدی و نور مستقیم خورشید باعث تغییر رنگ در آنها نمی شود.

استفاده از نمای ترکیبی آجر با دیگر متریال مانند سنگ و چوب باعث زیبایی دو چندان ویلا می شود. ویلا سازی در شمال کشور بسیار رونق دارد و با شرایط خاص آب و هوایی آن منطقه استفاده از آجر نما برای ویلا بهترین گزینه است و باعث ایجاد سبک سنتی و سازگار با محیط آن منطقه می شود. آجر نماها به دلیل مواد اولیه و رنگ طبیعی که دارند به محیط زیست آسیب وارد نمی کنند. در ادامه به معرفی انواع آجر نماهای لوکس برای ساختن ویلا اشاره می کنیم. با آجر دوران همراه باشید.

بهترین نما برای ساختمان و ویلاسازی لوکس کدام است؟

شاید بتوان گفت دلیل اینکه ما اقدام به معرفی بهترین آجر نما برای ویلاهای لوکس و خاص کرده ایم، آشنایی و آشتی مردم با نماهای آجری جذاب سنتی و اصیل ایرانی است.

آجر نما یکی از زیباترین عناصر معماری سنتی ایرانی است و کیفیت ساختاری این مصالح باعث شده است که به یکی از پرطرفدار ترین نماها برای ساختمان و ویلاها تبدیل شود.

از آنجایی که نمای بیرونی ساختمان در معرض باد، باران، برف و نور خورشید قرار می گیرد و تغییرات دمایی در بیرون از ساختمان ها بسیار بیشتر است، انتخاب و معرفی بهترین آجر نما برای نمای ویلاهای لوکس و خاص باید شرایط ویژه ای داشته باشد تا در برابر این عوامل آسیب نبینند.

ترکیب آجر نما با دیگر عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز می تواند علاوه بر ایجاد نمایی زیبا، فضایی مدرن را به وجود آورد.

آجر برای نمای ویلا

کدام آجر نماها برای ساخت ویلا مناسب هستند؟

آجر نما شیل:

یکی از بهترین آجرها برای نمای انواع ویلاهای شیک و زیبا آجر نمای شیل و رسی است. آجر نمای شیل بافت منسجمی دارد و در برابر نفوذ رطوبت و آب بسیار مقاوم است. استحکام آجر نما شیل بالا است و به همین دلیل باعث مقاومت بیشتر ساختمان می شود. این آجر نما جزو آجرنماهای قیمت مناسب است به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد.

آجر نسوز نما:

پایه اصلی مواد اولیه آجر نسوز نما خاک چینی است. این آجر در کوره با حرارت های خیلی زیاد پخت و تولید می شود. به دلیل نحوه تولید آجر نسوز این آجر در برابر آتش سوزی و حرارت های بالا بسیار مقاوم است. میزان جذب آب این آجر بسیار کم بوده و رطوبت به قسمت داخلی آن نفوذ نمی کند. تنوع رنگی آجر نسوز نماها زیاد است و تاثیر زیادی بر زیبایی نمای ورودی ویلاها می گذارد. به دلیل تنوع رنگ زیاد و مقاومت زیاد این آجرها در برابر حرارت قیمت بیشتری نسبت به آجرهای شیل دارند.

آجر قزاقی:

این آجرها از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر سازه های قدیمی و سنتی با این اجرها ساخته می شدند و امروزه برای ساخت سازه هایی با سبک سنتی از این آجر استفاده می شود. ساختمان های قدیمی که دچار فرسودگی شدند با استفاده از آجرهای قزاقی ترمیم و بازسازی میشوند. به دلیل سبک سنتی و فضای آرامش بخشی که این آجرها به وجود می آورند از آنها برای ساخت ویلاها، رستوران ها، مساجد و… استفاده می شود. آجرهای قزاقی در ۴ رنگ زرد، قرمز، گلبهی و کرم تولید می شوند.

آجر نما نسوز پلاک:

آجر نسوز پلاک در ابعاد مختلفی تولید می شوند به همین دلیل معماران می توانند از ابعاد متفاوت آن برای فضاهای مختلف استفاده کنند. آجر نسوز پلاک در انواع مختلفی از رنگ بندی و متریال مانند شاموتی، گرانیتی، قرمز انگلیسی و سفید وجود دارد.

آجر نسوز نما رستیک:

ظاهر این آجرها ناهموار بوده و حالت طبیعی خاصی دارند. آجر نسوز رستیک از آجرهای لوکس برای ویلا سازی محسوب می شود که قیمت بالاتری نسبت به دیگر آجرها دارند. متریال شیک و ظاهر خاص این آجر باعث شده تا از آن برای ساخت نمای داخلی و خارجی ویلاها استفاده شود.

آجر آنتیک:

آجرهای آنتیک یکی دیگر از آجرهای خاص و زیبا برای ساختن نمای ویلا هستند. تنوع در طرح و رنگ آجرهای آنتیک بسیار زیاد است و برای نمای داخلی ساختمان هم کاربرد دارند.

آجر نما طرح چوب:

امروزه یکی از متریال های پرطرفدار برای ساخت نمای ویلا و ساختمان ها آجر نمای طرح چوب است. ظاهر این آجرها شبیه به ترموود می باشند و برای نمای ویلا سازی بسیار پرکاربرد هستند. مقاومت و استحکام این آجرها بالا بوده و از قیمت مناسبی برخوردار می باشند. آجر نما برای ویلا با طرح چوب سبکی متفاوت و جذاب ایجاد می کند.

مزایای استفاده از آجر نما نسوز برای نمای ویلا و ویلاسازی

در استفاده و معرفی بهترین آجر نما برای نمای ویلاهای لوکس و خاص، در نظر گرفتن مزایا می تواند کمک شایانی به انتخاب این مصالح برای نمای ساختمان بکند.

آجر برای نمای ویلا

مهم ترین مزایای استفاده از آجر نسوز برای نمای بیرونی ساختمان ویلا ها عبارتند از:

  • مقاومت بالای آجر در برابر دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین و همچنین تغییرات دمایی
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • نصب آسان و مقرون به صرفه
  • طول عمر بالا
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به دیگر مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان ها
  • ایجاد عایق صدا، گرما و سرما
  • نداشتن شوره و ریختگی آجر
  • امکان اجرای نماهای ظریف و زیبا
  • وزن سبک در مقایسه با دیگر مصالح
  • رنگ بندی های متنوع و زیبا
  • و…

موارد بالا باعث شده است تا در مکان هایی مانند شمال کشور که رطوبت هوا بالاست و بارندگی زیادی را در طول سال شاهد هستیم، معرفی بهترین آجر نما برای نمای ویلا های لوکس و خاص و خرید این محصول بهترین گزینه باشد.

شاید بتوان گفت از مهم ترین ویژگی های آجر نسوز، میزان جذب بسیار پایین آب است که باعث می شود تا آجر طول عمر بیشتری پیدا کند و در طی گذشت زمان فرسوده نشود.

نکات طراحی نمای آجری مدرن ویلا در مناطق مختلف ایران

داشتن زیباترین نمای ساختمان ویلایی با آجر نیازمند توجه به نکاتی است که باعث می شود عمر ماندگاری آن بیشتر شود. از مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید نوع آب و هوای منطقه ی مورد نظر برای داشتن نمای آجری مدرن ویلا است.

اگر در منطقه ای سرد و مرطوب می خواهید نمای آجری برای ویلا داشته باشید بهترین نوع آجر برای این منطقه آجر نسوز است؛ زیرا آجر نسوز میزان نفوذپذیری آب و رطوبت کمتری دارد و شوره نمیزند. شما هم می توانید برای جلوگیری از نفوذ آب و شوره نزدن نمای آجر نسوز ویلا از محلول نانو استفاده کنید.

اگر در منطقه ی گرم و خشک هستید می توانید از هر نوع آجری برای نمای آجری ساختمان ویلایی خود استفاده کنید. به طور مثال آجر سنتی، آجر نسوز، آجر شیل و… برای نمای آجر و سنگ ویلایی در این منطقه بسیار مناسب است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید