مقالات تخصصی

مزایای آجر قهوه ای در ساختمان سازی

کاربرد آجر قهوه ای

مزایای آجر قهوه ای در ساختمان سازی : در سال های اخیر همواره مهندسین و تولید کنندگان مصالح ساختمانی به دنبال این بودند که مقاومت را با زیبایی ترکیب کنند. آجر قهوه ای یکی از انواع محصولاتی است که با تلاش متخصصین فعال در این حوزه ساخته شده است و به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش، با نام نسوز نیز شناخته می شود. این آجرها را می توان به عنوان پرکاربردترین آجرهای موجود در بازار شناخت که برای نماسازی مورد استفاده قرار گیرند. اگر قصد استفاده از آجرهای قهوه ای را دارید، با آجر دوران همراه باشید تا با جزئیات این آجرها و کاربرد آن ها آشنا شوید.

آجر قهوه ای چیست؟

آجر قهوه ای یکی از انواع محصولات تولیدی در کارخانه ها برای نماسازی است. این آجرها از ترکیب خاک چینی و خاک نسوز ساخته می شوند و ترکیبات موجود در آن ها، باعث به وجود آوردن یک رنگ قهوه ای در این محصولات شده است. آجرهای قهوه ای به دلیل داشتن خاک نسوز، می توانند مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند. به همین خاطر به آن ها «آجر نسوز قهوه ای» نیز می گویند.

آجرهای قهوه ای به دلیل ساختار مقاومی که دارند، می توانند تا چندین سال برای یک محیط استفاده شوند. ساختار مقاوم و منسجم این آجرها، باعث حفظ کیفیت آن ها در طول زمان شده و مقاومتشان را چندین برابر می کند. با توجه به اینکه کاربرد اصلی این آجرها، نماسازی ساختمان ها است؛ به آن ها آجر نمای قهوه ای نیز می گویند.

ویژگی های آجر نسوز قهوه ای

آجرهای قهوه ای یکی از تیره ترین آجرهای خنثی هستند. آنها با طیف گسترده ای از رنگ ها مطابقت دارند، به خصوص وقتی که با وسایل تاکیدی رنگ روشن در تضاد باشند. آجرهای قهوه ای همچنین می توانند تقریباً با هر سبکی از معماری همراه باشند.

ما انتخاب گسترده ای از انواع آجر نما نسوز قهوه ای، از قهوه ای تیره، تا قهوه ای شکلاتی غنی و آجر قهوه ای سوخته را ارائه می دهیم. آجرهای این مجموعه دارای بافت های متنوع و همچنین تک رنگ و رندوم هستند. هنگام مشاهده محصولات، به خاطر داشته باشید که مشاهده نمونه به صورت واقعی قبل از تصمیم گیری بسیار ایده آل است، زیرا مانیتورها همیشه رنگ دقیق را نشان نمی دهند.

آجر نما نسوز قهوه ای برای انواع سبک های خانگی از جمله سنتی و معاصر مورد استفاده قرار می گیرد و به خصوص هنگامی که با رنگ در فضای داخلی خانه هماهنگ می شود جذاب تر به نظر می رسد. این نکات به شما کمک می کند تا بهترین رنگ های خارجی را با آجر انتخاب کنید.

مزایای آجر قهوه ای

مزایای آجر قهوه ای چیست؟

آجر قهوه ای نسوز، به واسطه داشتن جنس مرغوب و کیفیت عالی، می تواند برای خانه های مسکونی و نماسازی مورد استفاده قرار گیرد. این آجرها زیبایی چشمگیری را در نمای بیرونی ساختمان شما به وجود می آورند. ترکیب رنگ های مختلف این محصولات از یک طرف و وجود بافت های متنوع در آجرهای قهوه ای نیز در یک طرف دیگر، باعث حفظ زیبایی این آجرها در نماسازی شده است. مزایای آجر نمای قهوه ای که در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موارد زیر می باشند:

حفظ زیبایی چشمگیر در نمای بیرونی

آجر قهوه ای می تواند زیبایی چشمگیری در نمای بیرونی داشته باشد. امکان ترکیب رنگ های مختلف آجر و وجود تکسچرهای متنوع در این محصولات، به شما این امکان را می دهد تا نمای خاص و زیبا داشته باشید.

مقاومت بالا در برابر تغییر دما

آجرهای قهوه ای به دلیل ساختار خاصی که دارند، می توانند در برابر تغییر دما مقاومت کنند. بنابراین، نیازی نیست که نگران شکستن و افت کیفیت این محصولات در برابر گرما و سرما باشید.

مقاومت بالا در برابر آتش سوزی

آجر قهوه ای مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد. به همین خاطر با نام آجر نسوز شناخته می شود. همین موضوع باعث شده تا این محصولات بتوانند ایمنی بالایی در ساختمان ها ایجاد کنند.

امکان عایق سازی ساختمان با نماسازی با آجر

اگر از آجر نسوز قهوه ای برای نماسازی استفاده کنید، علاوه بر اینکه می توانید یک نمای مقاوم داشته باشید؛ می توانید از اتلاف انرژی در ساختمان نیز جلوگیری کنید. در واقع ساختمان ها با کمک این آجرها در برابر حرارت عایق می شوند.

مقاوم در برابر رطوبت

آجرهای قهوه ای به دلیل داشتن خصوصیات خاص و بافت مناسب، می توانند در برابر سرما مقاومت بالایی داشته باشند و یخ نمی زنند. این مقاومت این محصولات باعث شده تا جذب آب آن ها نیز کاهش پیدا کند. به همین خاطر حتی در محیط های بیرونی که بارش باران و رطوبت وجود دارد، استفاده از آجرهای قهوه ای مشکلی ایجاد نمی کند.

آجر قهوه ای با چه رنگهایی به کاربرده می شود؟

چه رنگهای بیرونی با آجر قهوه ای سازگار است؟

رنگ قهوه ای در قسمت گرم پالت رنگ قرار دارد، بنابراین هر دو رنگ گرم و سرد می توانند با آجرهای تیره یا روشن قهوه ای به خوبی کار کنند. برای طرح رنگ آجری بیرونی که بر اساس رنگ خاک است، از سمت گرم چرخ رنگ سایه ها را انتخاب کنید. زرد، نانجی و حتی قرمز همه در رنگ سایه ای مناسب قهوه ای هستند. با استفاده از این ترفندهای ساده رنگهای خارجی را کاملاً با آجر جفت کنید.

مزایای آجر قهوه ای

چگونه رنگ های خارجی را با آجر انتخاب کنیم؟

برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام رنگها با آجر قهوه ای مناسب ترند، طرح های رنگی را که بیشترین جذابیت را برای شما دارند، در نظر بگیرید. چه چیزی را در مورد آنها دوست دارید؟ بسیاری از پالت های رنگی بر اساس چرخ رنگ ساخته شده اند، که نحوه کار رنگ ها را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا در مورد طرح صحیح تصمیم بگیرید. در ترکیب رنگ های مشابه ، شما یک رنگ اصلی را انتخاب می کنید و آن را با رنگ در هر دو طرف آن روی چرخ رنگ برجسته می کنید (به عنوان مثال زرد با سبز و نارنجی).

طرح های رنگی مکمل بخوبی کار می کنند زیرا شامل رنگهایی هستند که روی چرخ رنگها با یکدیگر روبرو هستند مانند آبی و نارنجی.یکی دیگر از موارد مهم ، تصمیم گیری در مورد چگونگی ترکیب سایه ها در نسبت مناسب است. برای طرح های خارجی با سه رنگ، قانون 60/30/10 را امتحان کنید: 60٪ از نما را برای رنگ غالب تعیین کنید، 30٪ از رنگ ثانویه استفاده کنید و 10٪ باقیمانده را با رنگ تاکیدی پر کنید. در بسیاری از موارد با خانه های آجری، رنگ آجر خود به عنوان رنگ غالب عمل می کند.

کاربرد آجر قهوه ای نسوز

آجر نما قهوه ای معمولا برای نمای بیرونی ساختمان های مسکونی و تجاری، ساختمانهای اداری و … کاربرد دارند. این آجر به علت داشتن رنگ تیره معمولا پرطرفدار است. همچنین افرادی که از این رنگ برای داخل منزل نیز استفاده میکنند معدود نیستند. از رنگ قهوه ای آجر میتوان برای طرح پشت تلویزیون نیز استفاده کرد.

قیمت آجر نمای قهوه ای

قیمت آجر نمای قهوه ای وابسته به عوامل بسیار متنوعی است که مهم ترین آن ها، کیفیت این آجرها است. سایز و ابعاد آجرهای قهوه ای می توانند تاثیر زیادی روی قیمت آن ها بگذارند. به طوری که هر چقدر ابعاد این آجرها بزرگ تر باشد، قیمت آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت آجرهای قهوه ای با ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مزایا آجر قهوه ای، جزئیات و انواع آن صحبت کردیم. با توجه به مقاومت بالای این آجرها در برابر آتش سوزی و رطوبت، می توان آن ها را به عنوان بهترین گزینه برای نماسازی ساختمان ها شناخت. در حال حاضر می توان این آجرها را با ابعاد مختلفی سفارش داد. حتی امکان انتخاب آن ها در ابعاد مربعی شکل نیز وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید