مقالات تخصصی

چگونه یک نمای داخلی با آجر نسوز مشکی طراحی کنیم؟

نمای داخلی با آجر نسوز مشکی

برای طراحی یک نمای داخلی با آجر نسوز مشکی، ابتدا باید انتخاب کنید که کجا می‌خواهید از این نوع آجر استفاده کنید. ممکن است بخواهید یک دیوار را با آجر نسوز مشکی پوشش دهید یا از آن برای زیرسقف یا زمینه‌ای دیگر استفاده کنید. سپس باید به دنبال منابع نوری مناسب برای نمای داخلی با آجر نسوز مشکی بگردید تا این نوع آجر به خوبی نمایان شود. همچنین انتخاب مبلمان و دکوراسیون دیگر نیز باید با این نوع آجر هماهنگ شده و با آن همخوانی داشته باشد. در نهایت، انتخاب رنگ‌های دیگر نیز باید با آجر نسوز مشکی انجام شود تا یک نمای داخلی زیبا و هماهنگ به وجود آید. برای بررسی تمام این موارد تا پایان با آجر دوران همراه باشید.

چگونه یک نمای داخلی با آجر نسوز مشکی داشته باشیم؟

در سبک رستیک میتوان از رنگ تیره آجر سیاه (حتی به شکل آجر نما رستیک) با مبلمان چوبی نرم و وسایل دکوری با پس زمینه قومی استفاده کرد. بدین صورت یک نمای داخلی شیک و تازه بوجود می آوریم. نکته مورد توجه این است که تزئینات داخلی با رنگ آجرها باید مطابقت داشته باشند.

در نظریه ای دیگر میتوان مبلمان و لوازم آهنی که به صورت عتقیه اند، را با آجرهای نسوز سیاه ترکیب کرد که بر روی یک دیوار پوشش داده شده اند. در واقع برای این رنگ تیره ترجیحا از مبلمان سبک استفاده کنید.

 برای مثال یک میز قهوه ای با صندلی هایی که رویه صورتی با پارچه های نساجی دارند. کف زمین بهتر است پارکت باشد و یک لامپ آویز فلزی به فضا اضافه کنید. این منظره از یک دیوار تیره مشکی بسیار تماشایی به نظر خواهد رسید.

آجر مشکی داخلی میتواند یک دیوار از یک خانه باشد یا نمای پشت تلویزیون باشد.  تزئینات خانه را با گلدان ها و وسایل دکوری سفید به پایان برسانید. در نهایت یک فرش راه راه روی زمین بیندازید و چراغ ها را به سبک صنعتی آویزان کنید.

نمای داخلی با آجر نسوز مشکی

چگونه از آجر نما مشکی بهتر استفاده می شود؟

تقریباً تعداد نامحدودی روش وجود دارد که می توانید از مشخصات رنگ منحصر به فرد مشکی برای بهبود جلوه طراحی ساختمان خود استفاده کنید. برخی از پیشنهادات برای استفاده از آنها عبارتند از:

بسیاری از معماران قبلاً از این آجرها در ساختمانهای مدرن مربع بزرگ استفاده کرده اند که اشکال، بافتها و رنگها را نشان دهند. مواد دیگری مانند فلز، چوب یا گچ بر روی بافت و رنگ آجرهای مشکی تأکید بسیاری میکند.

شیشه های بزرگ  پنجره، با رنگ تیره ی آجرها، به زیبایی تضاد دارند، هم برای تقویت رنگ آجرها، بلکه برای بازتاب آسمان و سایر محیط ها. این مورد باعث می شود که پنجره ها به عنوان ویژگی ساخت در کنار پایه قرار گیرند.

برای به حداکثر رساندن رنگ و بافت آجرهای تیره ی مشکی، از یک دیوار برهنه در داخل خانه استفاده کنید. یک دیوار داخلی آجری برهنه می تواند با مبلمان در سایر رنگهای خنثی، بسیار زیبا به نظر برسد. رنگهای خنثی همراه با فلزات پررنگ، مانند مس یا برنج و سایز فلزات طلایی رنگ، بسیار تماشایی خواهد شد. متناوباً، یک دیوار سیاه می تواند تضاد کامل با دیوارهای دیگر را ایجاد کند. هنگامی که دیوار آجری سیاه با مبلمان جسور و روشن استفاده می شود، بعد جدیدی ارائه می دهد.

استراتژی  قرار دادن نور خارجی و داخلی برای زنده کردن ساختمان در شب بسیار اهمیت دارد. این امر به ویژه درصورتی که ساختمان با استفاده از نورپردازی طراحی شده باشد، بسیار کارآمد است. جایی که تاسیسات بزرگ سیاه و سفید با استفاده از آجر نمای مشکی می تواند حس اهمیت معماری را حتی در شب اضافه کند.

از دیوار مشکی آجری در نمای ساختمان استفاده کنید و از آب و گیاه برای جلوه بخشیدن به آن استفاده کنید. یک آبشار کنار دیوار به خصوص دلپذیر است و شما می توانید از تضاد شکل ها و رنگ های گل ها و گیاهان برای ایجاد تضاد در برابر دیوار صاف و سیاه استفاده کنید.

در انتخاب رنگ ملات خلاق باشید تا جلوه های مختلف ایجاد کند. با استفاده از انواع مختلف ملات رنگی مانند خاکستری، قرمز، سیاه یا زرد، نمای چشمگیری را برای جلوه ی بصری بدست آورید.

نکاتی در طراحی داخلی با آجر نسوز

در طراحی داخلی منازل و محیط های اداری، توانایی بکارگیری یک ماده و ایجاد ظاهری متفاوت به صدها روش مختلف، جذابیت طراحی داخلی در معماری می باشد. در این میان رعایت نکاتی در طراحی داخلی با آجر نسوز کمک شایانی به بهبود طرح شما خواهد داشت. آجرنسوز یکی از مصالحی است که می تواند به صورت عنصری طبیعی به نظر برسد، اما ما می دانیم که در واقع یک محصول ساخته شده دست انسان است.

از رنگ قرمز جذاب تا رنگ مشکی و یا خاکستری، آجرنسوز می تواند چهره های بسیار متنوعی برای هر خانه داشته باشد. بررسی کنید آجرنسوز علاوه بر کارکرد باستانی خود که می تواند خانه شما را در زمستان گرم کرده و در تابستان آن را خنک نگه دارد، چگونه می تواند ظاهر طراحی های داخلی شما را تغییر دهد.

آجر نسوز را همانطور طبیعی و دست نخورده نصب نمایید

از میان همه مصالح ساختمانی در طراحی داخلی، آجر و آجر نسوز یکی از معدود مصالحی است که می تواند به صورت دست نخورده باقی بماند و بعد از نسل ها سایش و طول عمر نیز همانگونه مستحکم و زیبا باقی بماند. جذابیت طبیعی آجر نسوز بی نظیر است و بیشتر خریداران خانه برای مصالح طبیعی مثل آجر نسوز تمایل بیشتری دارند و آن را به عنوان سرمایه گذاری می بینند.

آجرنسوز در قالب ها و فرم های مختلف

تنوع طرح و قالب آجر نسوز با سایزهای متفاوت آن سبب شده است بسیاری از ویژگی های زیبایی شناسانه این عنصر را بتوان برای دستیابی به حالتهای مختلف طراحی بکار برد.

آجرنسوز رستیک دارای انواع بافت های خشن می باشد که به فرم های طبیعی شباهت دارند و می توان آنها را در فرمت های تصادفی یا با الگوهای منظم قرار داد.

رنگ آجر نسوز را با ترکیب کردن با رنگ های هم گروه خود مخفی کنید، و روی بافت آن تاکید کنید

در حالی که آجر نسوز با همان رنگ اصلی و طبیعی به دلیل وجود بافت آجری، به خودی خود زیبا است، در بازسازی یا در طراحی داخلی، سعی می شود با طرح بندی رنگ های همنشین یکدیگر زیبایی دیوارها را زنده کند.

از آنجا که آجر دارای تقارن طبیعی در الگوها و بافت خود می باشد، انتخاب تک تک آجرهای نسوز از نظر رنگی می تواند گزینه مناسبی برای طراحی داخلی سفارشی مطابق با هر تم رنگی باشد.

هارمونی با مبلمان و دیگر عناصر طراحی داخلی

انتخاب رنگ آجر نسوز علاوه بر اینکه کاملاً بر اساس سلیقه و تم کلی رنگ مورد انتخاب شما انجام می پذیرد ولی حتماً لازم است در نظر بگیریم که سایر متریال ها و عناصر کار شده در فضا نیز در این مورد تاثیر گذارند.

با توجه به اینکه ممکن است آجر نسوز در فضاهای مسکونی در نشیمن، اتاق خواب و راهرو مورد استفاده قرار بگیرند، لازم است در هنگام انتخاب رنگ حتماً با رنگ دیوارها و سقف و همینطور کفپوش، فضایی متعادل از نظر انرژی و رنگ بوجود آورند. ناگفته پیداست که استفاده ی مناسب از رنگ ، می تواند در دلنشین تر شدن فضای هر محیطی تاثیری بسزا داشته باشد.

نمای داخلی با آجر نسوز مشکی

استفاده از آجرنسوز به عنوان پس زمینه دیگر عناصر

برای دستیابی به ظاهری آراسته و در عین حال پیچیده، از آجر به عنوان یک پس زمینه برای نقاشی ها، مجسمه ها و دیگر آثار هنری استفاده کنید. از یک دیوار گچی یا منقوش به کاغذ دیواری در کنار یک دیوار آجر نسوز بهره ببرید.

آجرنسوز را می توان به عنوان یک دیوار بسیار جلب توجه کننده مورد استفاده قرار داد و یا می توان با سایر مصالحی که همانند آجر و آجر نسوز ظاهر اصلی خود را در معرض دید مخاطب قرار می دهند استفاده کنیم تا اتاق احساس رستیک بودن و در عین حال ساختار معاصر را به خود بگیرد.

هر چه بند کشی و بیرون زدگی آجرها نامنظم تر باشند ساختار رستیک تر می شود و احساس زیبایی شناسی آن آزادتر می گردد. بسته به نحوه و میزانی که مد نظر دارید تا خانه شما رسمی و امروز به نظر برسد، طرح آجری و بافت متناسب با سبک شما وجود دارد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت آجر دوران تلاش کردیم تا برترین ایده های دکوراسیون با آجر نما نسوز مشکی را برای شما ارائه دهیم. چنانچه به طراحی نما با آجر نسوز علاقه مند هستید می توانید توصیه ها و پیشنهادات ما را اجرا کنید تا بهترین و جدید ترین دکوراسیون آجری را خلق نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید