مقالات تخصصی

خرید آجر نسوز پشت تلویزیون

آجر نسوز پشت تلویزیون

آجر نسوز پشت تلویزیون یکی از روش های جدید برای طراحی دیوار پشت تلویزیون در خانه هاست. امروزه تلویزیون به بخشی جدایی ناپذیر از اتاق نشیمن تبدیل شده است. از آنجا که تلویزیون یکی از ویژگی های غالب اتاق نشیمن یا سالن است، باید دیوار اطراف آن را به عنوان یک ویژگی برجسته طراحی کرد. همچنین، پنهان کردن سیمهای داخل دیوار آجری، کابینت یا صفحه دیوار برای ایجاد جلوه ای منظم و بدون درهم و برهمی فضا ضروری است. در این مقاله به انواع آجر پشت تلویزیون و نمای آجری پشت تلویزیون می پردازیم. با آجر دوران همراه باشید.

چرا باید از آجر نسوز پشت تلویزیون استفاده کنیم؟

امروزه در منازل بسیاری از آجر نما پشت تلویزیون برای ساخت یک پنل خاص کمک گرفته می‌شود. به طور معمول جهت انجام این کار از طرح خاصی به نام هشته ‌گیر استفاده می‌شود. در این حالت تنها بخش بسیار کوچکی از سطح دیوار با آجر نسوز پوشیده خواهد شد. این موضوع موجب می‌گردد تا بتوان ضمن اجرای طرح آجر نسوز از زیبایی اصلی دیوار مربوطه بهره برد.

البته این امکان نیز وجود دارد که کل دیوار پشت تلویزیون را با استفاده از آجر نسوز به صورت کامل دوباره باز طراحی کنید. قاعدتاً‌ این روش مستلزم صرف زمان بیشتری نسبت به روش پیشین خواهد بود. آجر نسوز باعث می‌گردد تا سطح پشت تلویزیون به طور کامل نسبت سایر دیوارهای اتاق پذیرایی یا نشیمن طرح متفاوت‌تری داشته باشید. همین امر یک فاکتور اساسی در زمینه بهبود دکوراسیون محیط به شمار می‌آید.

انتخاب بهترین آجر نما برای پشت تلویزیون

در هنگام انتخاب و خرید آجر نما برای پشت تلویزیون بایستی به موارد مختلفی توجه داشت تا علاوه بر زیبایی از کیفیت لازم نیز برخوردار باشد. به عنوان مثال آجر مورد نظر استقامت بالایی در مقابل آلودگی‌ها داشته باشد و بتوان آن را به راحتی تمیز کرد. همچنین  انتخاب آجر با کیفیت و مستحکم، از دوام بالایی برخوردار بوده و در طی زمان دچار فرسایش نمی‌شود. در ادامه به معرفی چند آجر نما پشت تلویزیون که مناسب این بخش از دکوراسیون منزل هستند خواهیم پرداخت.

آجر نسوز پشت تلویزیون

1. آجر نسوز آنتیک

آجرهای آنتیک از شیک‌ترین و مرغوب‌ترین آجرها برای پشت تلویزیون هستند. اینگونه آجرها قابلیت شستشو داشته و با استفاده از مقداری مواد شوینده و آب به راحتی تمیز می‌شوند. با توجه به نسوز بودن این نوع آجر می‌توان از استقامت آن در برابر رطوبت و گرمای منزل اطمینان خاطر داشت. شما می‌توانید این آجر را در رنگ‌های کرم، سفید، قهوه‌ای تیره و روشن که در بازار موجود است تهیه کنید. انتخاب رنگ‌ آجر را بهتر است با توجه به دکوراسیون منزل انتخاب کنید. به عنوان مثال رنگ سفید از رنگ‌های خنثی محسوب شده و با هر سبکی از دکوراسیون تطابق داشته و هماهنگ می‌شود.

استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای که به رنگ چوب نزدیک هستند نیز می‌تواند فضایی صمیمی و بسیار گرم را به محیط خانه ببخشد. همچنین ترکیب رنگ‌های مختلف آجر نمای پشت تلویزیون به ایجاد فضایی مدرن کمک می‌نماید.

2. آجر نسوز مشکی

استفاده از آجرهای نسوز با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و زیبایی که دارند برای نمای داخلی منازل و ساختمان‌ها روز به روز در حال افزایش است. بهره گیری از آجر نسوز مشکی به عنوان آجر نما برای پشت تلویزیون می‌تواند به ایجاد فضایی خاص و مدرن در منزل به کمک نماید. بدین صورت نمای اطراف تلویزیون تیره‌تر شده و با کمی نورپردازی ماهرانه می‌توانید فضای اطراف تلویزیون را به فضای سینما شبیه سازی کنید. البته به کارگیری این سبک مناسب منازلی است که فضای اختصاصی جهت نصب تلویزیون دارند.

3. آجر نسوز انگلیسی

آجر نسوز انگلیسی از دیگر آجر نماها برای پشت تلویزیون است که در رنگ طیف رنگ‌های مختلف قرمز، قهوه‌ای و جگری ساخته می‌شود. هر کدام از رنگ‌های فوق از جذابیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و به کارگیری آنها برای نمای پشت تلویزیون می‌تواند به داشتن فضای گرم و دلپذیر در خانه کمک کند. آجر نماهای انگلیسی در طرح‌های دانه‌دار و ساده طراحی و ساخته شده و از سطوحی بسیار صیقلی و صاف برخوردار هستند. انتخاب رنگ و طرح این آجر نما را می‌توانید با توجه به سبک منزل خود به شکل تک و یا تلفیقی انجام دهید.

قیمت آجر نسوز پشت تلویزیون چقدر است؟

همانند هر عنصر طراحی دیگری، آجر نسوز پشت تلویزیون نیز دارای قیمت مختص به خود است. در گذشته فرایند تولید این نوع آجرها یک فرایند دشوار محسوب می‌شد و به همین دلیل قیمت آن‌ها بالا بود. همین امر موجب می‌شد که بسیاری از کاربران به جای استفاده از این آجرها به سمت استفاده از آجرهای مصنوعی بروند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی روش‌های جدید جهت تولید این محصول طراحی شده است که موجب شده‌اند تا روند کلی ساخت آجرنسوز با سرعت بالاتر هزینه کمتر انجام گردد. این امر به معنای کاهش کلی قیمت‌ آجرنسوز مخصوص پشت تلویزیون است.

در زمان قیمت‌گذاری این محصول فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می‌‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به نوع طراحی آجر و همچنین متریال به کار رفته در آن اشاره کنیم. هرچه کیفیت متریال اولیه آجرنسوز مربوطه بالاتر باشد، قیمت نهایی آن نیز افزایش می‌یابد.

البته لازم به ذکر است که امروزه حتی با کیفیت ‌ترین آجرهای نسوز موجود در بازار از قیمت فوق‌العاده مناسبی برخوردار هستند. در واقع کاربران گرامی می‌توانند آجر نسوز مد نظر خود را با صرف کم‌ترین هزینه خریداری کنند و از جذابیت بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرند. به همین دلیل باید گفت که لازم نیست در مورد قیمت این آجرهای نسوز نگرانی خاصی داشته باشید. تنها کافی است طرح مدنظر خود را انتخاب کنید و آن را سفارش دهید!

دلایل محبوبیت آجر نما نسوز برای پشت تلویزیون

آجر نما نسوز با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد به عنوان بهترین آجر نما برای پشت تلویزیون به کار گرفته می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اغلب این آجرها از وزن کمی برخوردار هستند که با توجه به این امر نصب آنها برای نمای پشت تلویزیون بسیار آسان است.
  • آجر نما نسوز در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید شده که می‌توانید با توجه به فضای مورد نظر خود از آن استفاده کنید.
  • قیمت آجر نما نسوز با توجه به کیفیتی که دارد بسیار مناسب و به صرفه است.
  • تنوع در طرح و رنگ آجر نما نسوز بهره‌گیری از آن را در سبک‌ها و دکوراسیون‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کند.
  • با انجام بندکشی‌های مختلف آجر نما نسوز می‌توان طرح‌های متنوعی را در نمای آجری پشت تلویزیون ایجاد کرد.
  • اینگونه آجرها از رنگ طبیعی برخوردار بوده و به راحتی قابل شستشو هستند.

آجر نسوز پشت تلویزیون

آیا نصب آجر نسوز موجب آسیب رسیدن به تلویزیون می‌شود؟

برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که نصب کردن آجر نسوز هیچ آسیبی به تلویزیون شما وارد نخواهد کرد. در واقع این آجر موجب تثبیت کلی موقعیت تلویزیون بر روی دیوار می‌شود. علاوه بر این، در بعضی از مدل‌های مخصوص نصب آجرنسوز می‌توان این محصولات را به‌گونه‌ای بر روی دیوار قرار داد که سیم‌های متصل به تلویزیون به شکل کامل پوشانده شوند.

بنابراین، می‌توان گفت که نصب کردن این آجرها نه تنها هیچ‌گونه آسیبی به تلویزیون شما وارد نمی‌کند، بلکه موجب کاهش بی‌نظمی سیم ‌های متصل به پشت تلویزیون خواهد شد. با انتخاب یک آجرنسوز با طراحی زیبا خیال خود را از بابت بهبود طراحی محیط و همچنین جمع کردن کابل‌های تلویزیون (cable management) راحت کنید.

سخن پایانی

استفاده از آجر نسوز پشت تلویزیون یک انتخاب عالی برای کلیه کاربرانی به شمار می‌آید که قصد دارند بدون پرداخت هزینه‌های کلان، یک طراحی فوق‌العاده را در دکوراسیون منزل خود اجرا کنند. مهم‌ترین امر در این زمینه، انتخاب بهترین نوع آجر نسوز است، زیرا بدون بهره‌گیری از آجرهای باکیفیت طرح نهایی جذابیت کافی را نخواهد داشت.

این آجرها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی به تولید می‌رسند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه مد نظر خود نسبت به خرید این نوع آجرهای نسوز اقدام کنید. قیمت آجرهای نسوز پشت تلویزیون نیز بسیار مناسب است و کاربران گرامی می‌توانند حتی با بودجه کم نیز آن‌ها را خریداری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید