مقالات تخصصی

طراحی نمای ساختمان با آجر سفید

نمای ساختمان با آجر سفید

طراحی نمای ساختمان با آجر سفید : آجر سفید نسوز به انگلیسی White Brick Facade از انواع محصولات شرکت آجر دوران است که پس از آجر نسوز انگلیسی یکی از محبوب ترین مدل ها و رنگ های آجر نسوز می باشد.

اگر به دنبال ایجاد یک نمای سفید رنگ شاخص برای نمای ساختمان خود هستید پیشنهاد ما انتخاب این محصول است. آجر رنگ سفید برای نمای ساختمان بسیار جذاب می باشد و نگاه رهگذران و بینندگان را به خود جذب میکند.

با ما همراه باشید تا در کنار معرفی انواع آجر سفید نسوز نما، به بررسی قیمت آجر سفید و نحوه خرید این نوع آجر نیز بپردازیم.

مزایای آجر نسوز نما سفید

آجرنما سفید صدفی یکی از پرطرفدار ترین آجر ها به خصوص از نوع آجر نما می باشد اما دلیل این محبوبیت چیست؟ در ادامه مزایای آجر نسوز نما سفید صدفی را بررسی می کنیم:

  1. شوره و آلونک نمی‌زنند.
  2. جذب آب پایین داشته و در نتیجه در برابر شرایط جوی بسیار پایدار است.
  3. مستحکم و مقاوم در برابر آتش‌سوزی می‌باشد.
  4. در برابر اشعه UV تغییر رنگ نمی‌دهند.
  5. به دلیل نبود ناخالصی در مواد اولیه و پخت با دمای بالا، ترک خوردگی و پوسیدگی پیدا نمی‌کنند.
  6. نسبتا عایق می‌باشند.
  7. استحکام و مقاومت بالا
  8. مقاوم در برابر یخ زدگی و سرمای شدید
  9. جذب آب استاندارد و متناسب با نیاز و کاربرد (۸ الی ۱۸ درصد وزن آجر )
  10. تراکم مولکولی خوب آجرنما و دانه بندی مناسب
  11. قیمت مناسب
  12. رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید
  13. مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت بالا در برابر ضربه

نمای ساختمان با آجر سفید

5 دلیل برای بله گفتن به طراحی نمای ساختمان با آجر سفید

1- نمای سفید تازه به نظر می رسد

ساختمان‌های سفید تازه به نظر می‌رسند، ظاهری آرام‌بخش دارند و جلوه‌ای درخشان‌تر می‌دهند. مزیت دیگر این است که ساختمان‌های سفید نور زیادی را منعکس می‌کنند و ظاهری بصری بزرگ‌تر به خانه می‌دهند.

2- مناسب برای همۀ سبک های معماری

رنگ سفید برای همه سبک های طراحی معماری مانند خانه های مدرن ، خانه های ییلاقی سنتی و عمارت ها ، خانه های ساحلی و غیره مناسب است. به عنوان مثال ، در تصویر نمایی از یک سازۀ ویلایی تمام سفید با ظاهری مدرن را ببینید ، در این سازه یک نوار شیشه ای نیز طراحی شده که بازتاب محیط و منعکس کننده تغییر رنگ های محیط در طول روز است و باعث پویا شدن نما شده است .

3- کنتراست خوبی ارائه می دهد

نمای بیرونی سفید یک وضعیت رنگی خنثی ایجاد می کند که در واقع تبدیل به یک بوم عالی برای بهبود جزئیات مختلف معماری می گردد. در این تصویر، فقط ببینید که چگونه ساختمان سفید با کرکره های مشکی لوور و سقف شیبدار، کنتراست شدیدی ایجاد می کند.
خطوط واضح یک ساختمان سفید به آن نمایه ای می بخشد که در پس زمینه آسمان خودنمایی می کند و مانند این مثال به زیبایی با منظره سبز سرسبز تضاد دارد. توجه داشته باشید که چگونه گلدان های سفالی و گل ها دوز خوبی از رنگ را به فضا اضافه می کنند.

4- بهره وری انرژی را تضمین می کند

نمای سفید ساختمان از افزایش گرمای داخل ساختمان جلوگیری می کند زیرا منعکس کننده خوبی برای گرما هستند. بنابراین، در مناطق کویری و سایر مناطق گرم، برای خنک‌تر نگه داشتن خانه، استفاده از رنگ سفید بیرونی ساختمان و پوشش‌های سفید برای سقف ضروری است.
بهترین بخش در مورد ساختمان های سفید این است که در صرفه جویی در هزینه های برق موثر هستند. چگونه؟ از آنجایی که حداقل افزایش گرمای داخلی وجود دارد، فضای داخلی خنک، راحت است و برای خنک کردن فضا به انرژی یا تهویه هوای کمتری نیاز دارد.

5- مقاوم در برابر اشعه

هر چه رنگ روشن تر باشد، بیشتر از اشعه UV جلوگیری می کند. بنابراین، در بین همه رنگ ها، سفید به بهترین وجه اشعه های مضر UV خورشید را دفع می کند. بنابراین، رنگ سفید بیرونی و سایر مواد روکش خارجی مانند کاشی های سفید فضای باز، ACP (پانل های کامپوزیت آلومینیومی) و غیره در معرض نور مستقیم خورشید محو نمی شوند.
در نتیجه ساختمان های سفید رنگ برای مدت طولانی تری تازه به نظر می رسند. با این حال، یکی از اشکالات رنگ سفید در نمای بیرونی ساختمان ها این است که زودتر کثیف به نظر می رسد، به خصوص اگر ساختمان در شهر و یا در کنار یک جاده شلوغ باشد.

کاربرد آجر سفید رنگ نما

این نوع آجر برای نمای ساختمان استفاده می شود.

معمولا در بندکشی آجر سفید از ملات سفید رنگ استفاده می شود.

رنگ سفید رنگی بسیار شیک در صنعت دکوراسیون می باشد که به راحتی با سایر رنگ ها ست می شود.

دیوار آجری سفید که با آجر نسوز سفید ساخته شده باشد دارای طول بالاتر از انواع آجرهای آنتیک می باشد.

از این محصول برای نمای بیرونی انواع ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجری تفریحی استفاده میکنند; همچنین از آجر نمای سفید برای دکوراسیون دیوار داخلی آپارتمان نیز استفاده می کنند.

  •  آجر نسوز سفید با رنگ طبیعی می باشد و با برش آجر تغییری در رنگ آجر به وجود نمی آید. یعنی به راحتی می توانید آجر ها را برش بدهید و فارسی بر کنید.
  • این نوع آجر به دلیل شرایط پخت ویژه و خاک مرغوب در شرایط جوی متفاوت و با تابش خورشید به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد و ترک نمی خورد.
  • آجرهای نسوز همگی در درجه حرارت بالا پخت می شوند چیزی حدود 1100 درجه سانتی گراد، که این امر موجب افزایش مقاومت آجرهای نما و عدم فرسایش آن ها در طول سالیان سال می شود.
  • آجر سفید مقاوم در برابر شوره زدگی می باشد.
  • به دلیل تحت فشار بودن این آجر به هنگام پخت، تخلخل و پوکی در محصولات آجر دوران وجود ندارد.

نگهداری پس از نصب آجر سپید

یکی از مهم ترین مزیت های آجر های نسوز عدم نیاز به هزینه اضافی برای نگهداری و ترمیم آجرها پس از نصب می باشد.

پیشنهاد می شود پس از نصب کامل نما و بعد از اجرای بندکشی برای آجر نمای سفید از اسپری مواد نانو بر روی آن استفاده شود. این کار علاوه بر افزایش مقاومت آجر و عایق کردن آجر در مقابل جذب رطوبت (آجر را آبگریز می کند.) به هنگام بارندگی باعث افزایش مقاومت آجر در مقابل هر گونه شوره و آلودگی آجر می شود. همچنین استفاده از مواد نانو بسیار مقرون به صرفه و ارزان می باشد و باعث افزایش جلا و زیبایی نمای ساختمان می شود.

نمای ساختمان با آجر سفید

نورپردازی نما ساختمان با آجر نسوز سفید در شب

ایجاد نورپردازی برای نمای ساختمان دارای ویژگی ها و مزایایی است که اگر نما آجری باشد این نورپردازی میتواند زیبایی نما را دو چندان نشان دهد.

  1. برای نورپردازی آجر سفید نما آپارتمان از لامپ هایی با انواع رنگبندی میتوان استفاده کرد.
  2. نورپردازی بافت آجر سفید را در شب به خوبی نشان می دهد.
  3. این خصوصیت باعث افزایش به روز بودن ساختمان با آجر سفید مدرن می شود.
  4. از این ویژگی میتوانید هم برای نمای خارجی و هم برای نمای داخلی ساختمان استفاده کنید.

معمولا نورپردازی ساختمان در طول روز فایده ای ندارد و این قابلیت معمولا بطور خودکار با یک قطعه به نام فتوسل در شب روشن می شود.

قیمت آجر سفید نما

آجر سفید همواره یکی از مصالحی است که کاربرد بسیاری در نما سازی ساختمان دارد از این رو دانستن قیمت آجر سفید روز قبل از خرید می‌تواند به شما کمک شایانی کند.
قیمت آجر سفید نسوز نما به عوامل مختلفی بستگی دارد و بسته به نوع خاک و قیمت خاک، قیمت آجر سفید نما نیز موجب تغییرات می‌شود؛ مجموعه آجر دوران به عنوان تولید کننده آجر سفید نما همواره سعی کرده است تا آجر سفید نسوز نما را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم سازد تا بتوانید بهترین خرید را تجربه نمایید.

کیفیت آجرهای سفید ما به اندازه ای خوب هستند که به جرات می‌توان گفت بهترین کیفیت آجر سفید نسوز را در میان تولید کنندگان داخلی دارد.

این محصول نیز مانند سایر محصولات با کیفیت شرکت آجر دوران علاوه بر فروش داخل کشور، به کشورهای همجوار و همسایه نیز صادر می‌گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید