دسته‌بندی نشده

ساخت خانه با آجر پازلی

آجرهای پازلی  نوعی از آجر هستند که از مواد طبیعی اولیه آجر پازلی مثل خاک، شن، سیمان و آب درست می‌شوند. این آجرها جهت ساخت خانه‌ها، دیوارها و سایر سازه ها استفاده می‌شوند. همچنین در قیاس با آجرهای سنتی، دارای قیمت پایین تری می باشند. علاوه بر آن هم به محیط زیست زیان کمتری می رسانند و هم با آب و هوای مختلف سازگاری بیشتری دارند.

اجرای کار با آجر پازلی به چه نحوی است؟
ساخت خانه با آجر پازلی موجب صرفه جویی در خرج ها و زمان می شود. روش چیدمان انواع آجر پازلی بسیار ساده است و احتیاج به کارگر خبره ندارد. همچنین نحوه نصب و ساخت و ساز با آجر پازلی یا استفاده از آن به عنوان ستون ساختمان کاملا ساده و دارای سود هست. پایه گذاری و شناژ های افقی  بر پایه اصول اولیه ساختمان سازی باید اجرا گردد. اما به جای شناژ های عمودی در چهار گوشه سازه، سه تا میلگرد (پایه هر دیوار و گوشه مابین دیوارها) و در فاصله هر یک متر یک میلگرد قرار میگیرد.

در هنگام دیوار چینی میلگرد ها از آجر رد شده و جهت استحکام بیشتر از چسب مخصوص میان  آجر ها استفاده میشود (این چسب آجر پازلی مخلوطی از آهک پودر سنگ و آب هستش) بعد از بالا آمدن دیوار به بلندای یک متر از آجر پازلی تیغه ای بکارگیری میشود و به شکل افقی دو میلگرد داخل آجر قرار میگیرد و با استفاده از منگنه به میلگرد های عمودی بسته می شود. حفره هایی که میلگرد از آنها رد نشده است را با لیوان های کاغذی پوشانده، داخل سوراخ هایی که میلگرد رده شده و در کف آجر تیغه ای ملات سیمان ریخته می شود. بعد عمل آجر چینی به شکل قبل ادامه داده می شود تا ارتفاع دیوار به اندازه دلخواه برسد.

مزیت های ساختمان ساخته شده با آجر نما پازلی چیست؟
محافظت از محیط زیست
ساخت خانه با آجر پازلی به معنای کاهش قطع کردن درختان، تقلیل انتشار گاز کربن دی اکسید و محافظت از محیط زیست است.

نیاز به کمترین تجهیزات و ابزارها
جهت ساخت خانه با آجر پازلی، به تجهیزات و ابزارهای کمی نیاز دارید و می‌توانید با گذاشتن دستگاه آجر پازلی در محل، به راحتی آجر تولید کنید و بدون احتیاج به ملات خانه بسازید.

مقاومت
آجرهای پازلی ، به علت طراحی و مواد بکاربرده شده در آن‌ها، برای ساختمان با نمای آجر پازلی و دکوراسیون داخلی منزل ، بسیار مقاوم و قابل اعتماد هستند. این آجرها مقاومت فشاری و ضربه‌ای بالایی دارند.

عایق دما
آجر های پازلی خاصیت عایق حرارتی بسیار خوبی دارند. با پوشاندن دیوارها با آجرنما پازلی، سبب کاهش مخارج انرژی خانه شده که در فصل سرد سال بسیار کاربردی هستش.

مقاومت بالا در برابر رطوبت
آجرهای پازلی مقاومت بالایی در مقابل رطوبت دارند و نسبت به دیگر مصالح زیادی که در ساخت و ساز بکاربرده می شوند، درصد خراب شدن در اثر نفوذ آب را کاهش می دهد.

کم وزن و مقاوم
آجرهای پازلی در متراژ بالا نسبت به سایر دیوارکشی ها کم وزن هستند و به عنوان نوعی از آجرهای پیش ساخته، ماندگاری بالاتری دارند.

بادوام در برابر حریق
آجرهای پازلی بادوام در مقابل آتش هستند و موجب کاهش خطر حریق در خانه می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید